Monday, July 18, 2011

BestemorTV

Et av prosjektene jeg holder på med for tida er hekla bestemorlapper. Hva det skal bli til slutt kommer an på hvor mange lapper jeg får av garnet. For et par år siden var vi på ferie på Island, og i en kjempetrivelig liten butikk i Akureyri kjøpte jeg islandsgarn som jeg bruker til prosjektet. Garnet er litt grovt og har klare sterke farger og jeg har lurt på siden hva jeg skal lage med det. Det er med garn som med stoffer, ofte blir det jeg syns er finest liggende lenge fordi jeg venter på det perfekte prosjektet. 

Foto: Bøllepappa

For et par uker siden fant jeg et nytt blad på kiosken, Molly Makes fra England, og der var det en kjempefin oppskrift på de her bestemorlappene. Vanligvis syns jeg ikke den typen hekling er så veldig arti, men jeg likte de her. Tenker jeg kan lage en lapp i ny og ne mens jeg 'ser' på TV.

Molly Makes var sånn høvelig bra, var mye reklame og mye henvisninger til internett. Noen av linkene var ganske bra, og noen av lageideene var også bra, så jeg kjøper sikkert bladet flere ganger om jeg detter over det.

No comments:

Post a Comment