Tuesday, July 26, 2011

Bøker: Green babycare

En skikkelig grønn babymamma tipsa meg om denne boka da ho hørte Lillebølla brukte tøybleier. Aktiv nettsjåpper som jeg er, tok det ikke lang tid før den lå på stuebordet klar til lesing. Den fins i to versjoner, en amerikansk som heter Green baby, og en britisk som heter Green babycare. Boka er skrevet av Susannah Marriott.


Green babycare er lettlest og har mye info og mange tips om et grønnere liv med baby i huset. Et av de mest spennende tipsene syns jeg var om fingermat for baby, eller som jeg senere har funnet ut det heter; baby-led-weaning. Jeg syns det er fint å innføre grønne vaner nå, så de sitter i fingerspissene når hverdagen tar oss og vi skal henge med og gjøre vårt for å unngå tidsklemma. I tillegg overraska det meg at vi i grunnen allerede var ganske miljøvennlige i følge testen i boka.

Siden denne versjonen er tilrettelagt for britisk publikum, inneholder den en del fakta som er retta mot briter, og som ikke alltid er like aktuelt for oss i Norge.

Boka er på 192 sider, er utgitt i 2008, og kan leses i en fei. De selger den på både britiske amazon.co.uk og play.com.

2 comments:

  1. jeg tror jeg har sett den på norsk! tror jeg da. kan da være at den er tilpasset et norsk publikum =)

    ReplyDelete
  2. Godt poeng. Har sett at Grønn hverdag selger en bok som heter Økobaby (trur det var det den het) og den er sikkert en veldig fin bok for norske forhold. Opptaga den ikke før jeg hadde kjøpt denne boka, og da tenkte jeg at jeg hadde nok :)

    ReplyDelete