Wednesday, July 27, 2011

Jeg skal kjøpe vinger for pengene

Nå har prøvekaninen fått tøybindene jeg har laga. De blei ferdige før helga og jeg er passelig fornøyd. Jeg skulle egentlig ønske jeg hadde hatt litt andre stoffer på utsida av bindene, i allefall på toppen. Jeg har bestilt noen morsomme stoffer (på nett selfølgelig) som kan bli bra til nye bind.

Jeg er spent på om 11 bind er mange nok, så prøvekaninen min kommer nok med tilbakemeldinger på det. Jeg er også litt skeptisk til å bruke trykknapper av metall, og tror jeg skal teste med plastknapper i neste omgang. Vingene ser ganske bra ut ellers, og virker som de er riktig plassert.

Foto: Bøllepappa
Nærbilde av de minste tøybindene


Etter at jeg vaska bindene på 60 grader, ser de litt værbitte ut, men jeg tenkte det viktigste var at de var reine når de blei overlevert. I tillegg ville jeg se hvordan de oppførte seg etter en kraftig vask. Det tok nærmere et døgn for dem å bli tørre. Det kan være at jeg skal endre sammensetningen på kjernen så de tørker litt fortere. Eventuelt må det fler bind til så bindene når å tørke.  

Foto: Bøllepappa
Her er de 6 minste tøybindene til venstre, og de 5 største til høyre.

De minste bindene ble 30 cm lange etter forespørsel fra prøvekaninen, så egentlig burde de hete "store". De største bindene (også kalt monsterstore ;) ) ble hele 36,5 cm lange. Jeg syns det har vært artig å lage noe fra bunnen (med en del tips fra nett) og skreddersydd til prøvekaninens behov.

Måtte lage en liten våtpose for å ha dem i etter bruk og før vask, kjekt å ha.

Foto: Bøllemamma

1 comment:

  1. gleder meg til å høre hva prøvekaninen synes =)

    ReplyDelete