Saturday, July 16, 2011

Litt griseprat

I de fire månedene som har gått siden Lillebølla blei født har jeg unaturlig nok tenkt en del på bind og ting som har med sånt å gjøre. Har undersøkt litt om mensbeger (en veldig bra plass jeg fant er her: http://www.labyrinth.net.au/~obsidian/clothpads/index.html ) og ser at flere av butikkene jeg kjøpte tøybleiene fra selger både tøybind og mensbeger (f.eks. bleieboden.no og vidunderbarn.no). Hadde hørt om begge fra før, men syns kanskje det virka litt grisete. Etter å ha brukt tøybleie på Lillebølla i noen måneder virker det ikke like urealistisk å vurdere det lenger.

Foto: Bøllemamma
Hundekjeks (Anthriscus sylvestris)

Renselsen etter fødselen kom som en overraskelse på meg, hadde ikke helt fått det med meg i fødselsforberedelsene. Men i etterkant står det klart for meg at jeg ikke har tenkt å gå en ny renselse i møte uten å ha et lite lager av tøybind liggende. Så da måtte jeg selfølgelig finne ut hvordan jeg kan lage det til meg sjøl :)

For tida driver jeg og utvikler tøybind, og det første blei et lite monster. Må jobbe litt videre med det og se hva som skjer.

No comments:

Post a Comment