Tuesday, July 19, 2011

Tøybindproduksjon

Nå har jeg jobba litt med tøybindene. Har en prøvekanin som skal teste dem, og ho ønska ganske store bind, så jeg har 6 store og 5 veldig store bind under utarbeiding. Under er et bilde av et av de veldig store som er ca 37 cm lange.

Foto: Bøllepappa


Jeg jobba en del med utforminga av bindene. Jeg ville gjerne ha gode vinger på bindene så de sitter godt og ikke forflytter seg for mye. Kantene foran og bak går godt ut mot sidene av trusa og er forhåpentligvis ikke for smale.

Spekulerte også en del på konstruksjonen av bindet. På de nettsidene jeg har lest var det anbefalt å bruke flanell oppå og et stoff som ikke glir for mye under. Jeg brukte flanell jeg hadde liggende, men var veldig usikker på hva slags stoff jeg skulle bruke under. Jeg syns det er viktig at tøybindene skal kunne vaskes på 60 grader, så jeg fant sengetøy på tilbud på Jysk som oppfylte kravene mine. Ironisk nok hadde det hodeskaller på, noe jeg syns er ganske morsomt ;)

Foto: Bøllepappa


Foreløpige resultater ser bra ut, og jeg er spent på å se hvordan de blir når de er ferdige. Og så får vi se hva frøken prøvekanin sier :))  

1 comment: