Tuesday, August 23, 2011

Blogganbefaling: Soulemama

SouleMama er bloggen som inspirerte meg til å sette i gang med min egen blogg. I slutten av mai i år, fikk SouleMama, Amanda Soule, sitt 5. barn. For å få en pause til å ta seg inn og kose seg med lille jenta si, inviterte ho en rekke andre damebloggere som har barn til å skrive gjesteinnlegg om det å være mor. Flere av disse innleggene var helt fantastiske, og rørte meg til tårer :) Gjesteinnleggene, som ble kalt Soulful mothering, finner du her.

SouleMama er en blogg om hverdagslivet til familien Soule og de tingene Amanda Soule lager. Barna i huset går ikke på skole, men lærer hjemme med noe som heter unschooling. Såvidt jeg skjønner går det ut på at barnet sjøl bestemmer hva de har lyst til å lære til en hver tid og fordyper seg i det. Svært så fasinerende, syns jeg, og ganske annerledes enn grunnskolen i Norge.

Hver fredag har SouleMama {this moment} med et bilde uten ord, og dette har inspirert fredagsinnleggene mine Et øyeblikk....



Nylig ga SouleMama ut sin tredje bok som heter "The Rhythm of Family" som handler om det å være familie og følge årstidene, og som står ganske langt opp på ønskelista mi :)

SouleMama er en nydelig blogg med mange vakre bilder; godt for sjela.

No comments:

Post a Comment