Thursday, August 4, 2011

Stoffomani

Jeg har kjøpt en del stoff i det siste, både på nett og lokalt. Jeg har masse ideer til ting jeg har lyst til å lage, og blir ekstra inspirert av fine stoffer.

Som regel kjøper jeg ikke så veldig dyre stoffer, men nylig var jeg og kjøpte stoffrester på tilbud hos en tydeligvis dyr lokal gardin og interiørbutikk. Jeg fikk det underste til sterkt redusert pris. Det er silke og kosta opprinnelig ca. 1200,- per meter.  

Foto: Bøllepappa
Fra bunnen: Silke, grå polyester, forgardiner, strukturert grønne gardinrester og et bredt band av polyester

Jeg fant et flanellstoff på ebay som jeg likte veldig godt. Det var på noen måter et bomkjøp fordi jeg ikke var klar over fraktprisen før jeg hadde slått til. Nå har jeg lært at jeg må velge destinasjonsland på frakta for å få rett pris. Likevel trur jeg det blir et perfekt stoff for tøybind, spesielt siden det har brannbiler på ;)

Foto: Bøllemamma
Flanell med brannbiler og politibiler


Pakka fra CeTho blei veldig spennende. Jeg har litt dilla på PUL (vannavstøtende) stoffer for tida, får så mange artige ideer av dem, og hadde også kjøpt noen morsomme bomullsstoffer.

Foto: Bøllemamma
Fra bunnen: Jersey med frosk og prinsesse, bomull med sjørøvere, bomull med søte sopper, PUL i 3 forskjellige farger/trykk

Og selfølgelig gir jeg meg ikke der. Den siste pakka kom fra Lykkedragen med bambus, litt bomullsstoffer og trykknapper i plast.

Foto: Bøllemamma
Roboter i jersey, fugler i jersey og bambusfleece i bunnen


Nå må jeg nok begynne med det som på godt norsk kalles stæsjbusting; lage av det jeg har og ikke sikle på noe nytt. Det kan bli en kjempeutfordring siden den nye hobbyen min er å sikle på stoff, spesielt flanell, på ebay.

1 comment:

  1. veldig fine stoffer! jeg gleder meg til å se hva du velger å lage av det =)

    ReplyDelete