Wednesday, August 3, 2011

Tre kompiser


Foto: Bøllepappa
Fra høyre; Amineko, Gromit og Apa

I tida mens jeg venta og venta på at Lillebølla endelig skulle se dagslys, hekla jeg en del kosedyr i amigurumistil. Amigurumi er heklede kosedyr og liknende, som er hekla tett med fastmasker. Når jeg begynner på en del til et amigurumidyr, starter jeg alltid med en "magisk ring", det er mye lettere og tettere enn en ring av luftmasker. Tips og triks når du lager amigurumi finner du på planet june.


Amineko
Oppskriften til Aminekoen er laga av ei (antar jeg) fra Japan, og det fins til og med en bok om Amineko. Oppskriften finner du ved å søke på amineko pattern (all copyrights are reserved by Nekoyama).

Foto: Bøllepappa
Amineko

Gromit
Jeg syns Gromit blei veldig kul. Oppskrift finner du her: www.amiamour.com

Foto: Bøllepappa
Gromit

Apa
Apa er også laga av ei (antar jeg nok en gang) fra Japan, og er den jeg liker aller best. Oppskriften finner du her: http://quesera.ojaru.jp/

Foto: Bøllepappa
Apa

I tillegg til de tre kompisene, laga jeg en Bone, kaninen Miko og enda en Amineko. De har blitt gitt til barn som har vært innom på besøk. (Forresten, har du ikke lest Bone, anbefaler jeg det på det varmeste. Det er en veldig spennende tegneserie skrevet av Jeff Smith, og er for både store og mindre.)




Foto: Bøllemamma
Kaninen Miko elger seg innpå Amineko

1 comment:

  1. jeg kjenner noen som liker bone-en sin ganske godt ;)

    ReplyDelete