Thursday, September 1, 2011

Hva man kan lage av en våtdrakt - Smekke (eller historien om min avsky for skråband)

Siden neopren ikke blir så veldig kaldt når det blir vått, passer det perfekt å lage smekke til Lillebølla. Jeg har hatt delene klare lenge, men har slitt med å få meg sjøl til å sy den ferdig. Jeg har ikke sydd med skråband siden handarbeid på grunnskolen, og hadde en vag formening om at det var pyton å holde på med. Det skulle vise seg at det ikke var så langt fra sannheten. Smekka blei klar, og den blei ikke så verst. Den fungerte supert på Lillebølla, men den har noen skjønnhetsfeil. Nå har jeg fått til å sy i glidelåser, så det neste jeg må hive meg til med er tydeligvis skråband.

Foto: Bøllemamma
Smekke av neopren med skråband

Jeg syns det blei litt goth preg på smekka, Lillebølla ser veldig kul ut i den :))

1 comment: