Sunday, September 18, 2011

Om meg

Jeg tenkte det var på tide å fortelle litt om meg selv :)

Jeg er en dame i tredveåra, og er for tida i permisjon med min førstefødte, den vakre jenta Lillebølla.
Jeg har vært gift med Bøllepappa veldig lenge, og liker han veldig godt ;)
Det første språket jeg snakka flytende var engelsk, men jeg snakket også norsk som barn.
Vi bor i vakre Troms fylke. Har du ikke vært her så har du gått glipp av noe.
Jeg har spist glutenfri mat siden 1993 og har erklært denne bloggen som glutenfri sone. Gluten er bleh.
Jeg er glad i å lage mat og liker sjokolade veldig godt.
Det rareste jeg har spist er sigarettsneiper (var veldig liten da jeg gjorde det og det er ikke noe jeg vanligvis spiser).
Jeg er utdanna biolog og har hovedfag i botanikk.
Jeg har store problemer med å følge oppskrifter, derfor fant jeg ut at jeg heller kunne lage oppskriftene sjøl.
Jeg liker å ta bilder, men kan ikke så mye om det.
Jeg liker hodeskaller og flaggermus og edderkopper og ikke minst, jeg eeeeeelsker sopp.

Foto: Bøllemamma
Kjeramikken jeg kjøpte på Kreta, fra venstre: fat med blomster på, lite fat med edderkopp, sopp, fat med blekksprut, flaggermus

Jeg er analfabet når det gjelder interiørting (og derfor er det så bra at jeg har begynt å lese noen interiørblogger, kanskje jeg blir inspirert :) ). Eksempel:
  • Jeg hater å kjøpe gardiner. Sist jeg kjøpte gardiner blei jeg skikkelig sur og prøvde å overtale Bøllepappa til at det holdt med persienner.
  • Vi har ett sett med gardiner og det er sommergardiner.
  • Vi pleier ikke å ha duk på bordet, de blir jo bare skitne.
  • Vi bruker aldri stearinlys av noe slag.
Kreativiteten min koker innimellom over, så derfor laga jeg en blogg så jeg kan dele den med dere :))

3 comments:

  1. Artig å lese mere om deg :).

    Er heller ikke noe til interiør-menneske. Har det greit nok i heimen (tror jeg), men det er ikke noe lidenskap. Vet jeg skulle byttet de hvite gardinene, men engasjerer meg bare ikke i saken :)

    Gleder meg til i morgen :)

    ReplyDelete
  2. Hehe kjente meg litt igjen av noe der, bla de gardinene... mine er også hvit, de henger oppe sommer som vinter,kun nede til vask :) Tror jeg kan si at på 15 år har jeg kanskje kjøpt gardiner til stua 4 ganger.....

    Navnelappene på luene har jeg bestilt ifra Ikast Etiket http://www.ikastetiket.dk/ i Danmark. De blei faktisk litt dyre med "toll og tull" ++ Men de designet dem til meg slik jeg ville. Minenamnband http://www.minanamnband.se/ har også navnelapper, de er billigere :)

    Ha en fortsatt fin søndag:)

    Hanne=)

    ReplyDelete
  3. Hehe, morsom du. Gardiner er jo kjempevanskelig, så en må ofte litt fram og tilbake for å finne noen som glir inn. Trenger sårt noen nye her... Men ting tar tid. Annet interiør er litt lettere...

    ReplyDelete