Monday, September 12, 2011

Reiselagefeber igjen

Nå har vi nettopp vært på ferie i sydligere strøk. Vi har hatt en herlig ferie ilag med masse trivelige folk. Før ferien mekka jeg sammen en del ting som var praktisk å ha med.

Jeg vil helst at Lillebølla alltid skal ha noe på hodet, spesielt når det er sol (og selvfølgelig også når det er kaldt ;) ). Jeg hadde litt badedraktstoff liggende med aper, sol og blomster på, og med det laga jeg to tørkler som Lillebølla hadde på når ho bada. De var veldig enkle å lage; en rettvinklet (?) trekant, med de korte sidene 45 cm lange, tett sikksakk, og ferdig.

Foto: Bøllemamma
Badetørkle

I samme stoff laga jeg et badetrekk for bleia, med PUL stoff inni.

Foto: Bøllemamma
Badetrekk til bleie

Vi kjøpte en trillevogn som var lett og tok liten plass før turen. Regntrekket hadde ikke noen pose, så jeg laga en pose av en plast/voksduk jeg hadde liggende. Hanken er med trykknapp i metall, så posen er festa til trilla og ikke stikker av (ingen vits i å ha et regntrekk om det bare stikker av!).

Foto: Bøllemamma
Pose til regntrekk i marimekkostoff





Vi hadde store planer om å bade masse, så jeg laga en våtpose for vått badetøy

Foto: Bøllemamma
Våtpose for badetøyet vårt

Og til slutt, trengte jeg en liten pung til handarbeidsting mens jeg var på ferie, så jeg kan lage flere oppskrifter på sopper :)

Foto: Bøllemamma
Liten handarbeidspung

No comments:

Post a Comment