Tuesday, September 20, 2011

Tåskrekk?

Jeg er kanskje ikke så oppdatert på interiørting (har sett en del kjempefine ting hos Tove i Toves bloggverden), men jeg er veldig glad i sko. Sko uten hæler vel og merke. Mine desiderte yndlingssko er Vibram Five Fingers (VFF) skoene mine. Jeg bruker dem så mye jeg kan.

Foto: Bøllemamma
VFF skoene mine. De var litt skitne da jeg tok det her bildet (de er velbrukte), har vaska dem nå ;)
De har en tynn såle, så da vi var på Kreta var det om å gjøre å holde farta da vi gikk på oppvarma fortau så varmen ikke slo gjennom til foten.

VFF er såkalte minimalistiske sko som er en ny trend spesielt innafor løpesko. Skoene over er forresten også løpeskoene mine (har med løpeteknikk å gjøre). Nylig sto det om barfotløping i Dagbladet.

Jeg elsker å gå barfot, men plassen jeg bor på er ikke den mest perfekte plassen å være barfot (brrr). Da er denne typen sko nest beste alternativ. Jeg har flere typer minimalistiske sko, og bruker dem om jeg kan, med andre ord om det ikke er for kaldt eller glatt.

Jeg har en tendens til å forske litt på nye ting, det gjorde jeg også med minimalistiske sko, og det ser ut til å bre seg stadig mer. Det fins en blogg som kun handler om VFF sko som heter Birthday Shoes. Jeg syns det er underholdende med sånne litt sære ting, så jeg har fulgt med på den nå og da. En annen morsom og litt annerledes side er Living Barefoot, som omtaler de forskjellige minimalistiske skoene som kommer på markedet i tillegg til å handle om å gå barfot. De har til og med en podcast og har nylig laget episode 36, så de har holdt på ei stund. Jeg har hørt på noen av dem og de blir stadig bedre.

Foto: Bøllemamma
Mine barfotsko har jeg kjøpt på Brandos og på Løplabbet, men det aller beste er å være helt barfot.

Ha en deilig dag barfot eller ikke :)

5 comments:

  1. Så utrulig koselig at du linker til meg :))) Så glad :D !!
    De skoene dine ser hærlige ut :D Jeg kjøper nesten aldri sko ;) Bare når jeg har slitt ut de jeg har :D Men så har vi heller ingen skobutikk her da...Må til Tromsø for å finne det...
    Ha en super tirsdag
    klem Tove

    ReplyDelete
  2. Oj! Jeg visste ikke det fantes slike sko en gang jeg. Så spennende dette var da:) Og så morsomme de ser ut...litt som hansker:) Takk for at du lærte meg noe nytt i dag.

    Ha det fint, klem

    ReplyDelete
  3. Minner litt om badeskoene som barna har, bare at de ikke har tær. Kanskje det var noe å tenke på til neste sommer :)

    Ha fin dag videre :)

    ReplyDelete
  4. Tusen takk for koselig kommentar hos meg:)! så flott blogg du har, gleder meg til å se mer:). Ha en super kveld

    ReplyDelete
  5. Tusen takk for så koselige kommentarer inne hos meg!
    Kjempedeilige så de ut! Har ikke sett sånne sko før, men fottøy er garantert viktig, og barbeint er jo veldig sunt! Går som regel barbeint hjemme på sommerhalvåret. Elsker mine Sacony joggesko, jeg da, som jeg bruker på jobb. Disse brukte jeg gjennom hele min andre graviditet, og ble aldri sliten i beina da, selv om jeg stod og gikk store deler av dagen. De kan absolutt anbefales, men er nok langt ifra noen barfot opplevelse. De selges også på Løplabbet.

    ReplyDelete