Tuesday, September 27, 2011

Æ vil bli sett!

I forrige uke anbefalte Kåfjordolga (du burde lese litt hos ho, ho er veldig dyktig til å skrive!) en sang som ho har fått dilla på og jeg blei skikkelig smitta. Sangen er av Hekla Stålstrenga og heter Har du fyr, og den har blitt spilt igjen og igjen de siste dagene. Her er den:



I det siste har jeg lest en del på bloggen til Lucky Linda, og hver gang jeg hører Har du fyr, tenker jeg på ho. I teksten sier de "Æ vil bli sett", og det samme sier Linda. Heldigvis. Fordi verden er en bedre plass når vi får oppleve ho, syns jeg.

Linda er en veldig positiv dame som nettopp har starta en foredragsturne om blant annet fattigdom og lykke, som i første omgang skal gå rundt Finnmark og etter hvert lenger sørover. Ho er fra Kjøllefjord i Finnmark, og for noen år tilbake gikk ho konkurs og blei satt på gjeldsordning. I stedet for å prøve å gjemme det, gikk Linda, tøff som ho er, åpent ut med at ho nå var steike blakk.

Bloggen sprudler av godt humør, og ho har mange viktige tanker om fattigdom og lykke som burde bli sett og hørt; ho er rett og slett et fyrtårn i seg sjøl.

Her finner du et innlegg ho skreiv i Dagsavisen, og det var helt fantastisk.

1 comment:

  1. Så fine anbefalinger!! Hørte denne på Valhall, Kjempefin :)

    ReplyDelete