Monday, October 17, 2011

Skit i byrunden - Dirty talk

I lokalavisa er det noe som heter Byrunden. Der skriver folk inn og snakker om mye rart. Ofte snakker de om hundeskit.

Foto: Bøllemamma
Slips på tur i lysløypa?
A tie on a walk?

Bøllepappa og jeg har gått mye tur i lysløypa etter at Lillebølla dukka opp. Ofte ser vi hundeskit. I plastposer, utafor plastposer, i grøfta og sist men ikke minst midt på eller evt. strødd utover stien. Vi ser stadig at det henger svarte skrukkete hundeskitposer oppe i en grein nedover i lia. I rein ammetåke gikk jeg lenge og lurte på hvorfor hundeeierne heiv skitposer opp i trærne, det hang liksom ikke på greip. Helt til fornuftige Bøllepappa forklarte meg at det var noe som hadde skjedd i vinter (eller vinteren før) mens det var masse snø og når snøen smelta hang skitposene igjen på greinene. Jahaaaaaja nå skjønner jeg, men syns fortsatt det er snodig.

Etter lang tids vurdering, tenkte jeg at jeg skulle ta dette alvorlige temaet opp på blåggen min til (het) debatt. Hva burde hundeeierne gjøre:
1. La hunden skite der den vil og så gå videre uten noe mer om og men.
2. Putte hundskiten i plastpose og hive posen så høyt de kan opp i et tre.
3. Putte hundskiten i plastpose og legge plastposen fra seg der og da i grøfta.
4. Putte hundskiten i plastpose og ta med til nærmeste søppelkasse.
5. Putte hundskiten i plastpose og ta med hjem til sin egen søppelkasse.

Sjøl er jeg veldig usikker på hva jeg syns. Det jeg umiddelbart kan si er at jeg foretrekker å ikke tråkke i bæsj.

Hva syns du?

For tida tar jeg bilde av alt mulig rart, her er et lite hundskitbilderas:

Foto: Bøllemamma
Fersk hundskit i grøfta
Fresh dogpoo by the footpath

Foto: Bøllemamma
Hundskit i en pose liggende i grøfta
Dogpoo in a bag by the footpath

Foto: Bøllemamma
Om de ikke vil ha det i søpla, legger jeg det bare her, jeg
If they don't want it in the trash, I'll just put it down right here

In the local newspaper, a lot of people often talk about, of all things, dogpoo.

In essence, a dog-owner has several choices:
1. Let the dog do it's business and just walk away.
2. Put the poo in a plastic bag and throw the bag up into a tree.
3. Put the poo in a plastic bag and just put it straight down on the ground.
4. Put the poo in a plastic bag and take it to the nearest trash-can.
5. Put the poo in a plastic bag and take it home to their own trash-can.

What do you think?

Vi har forresten ikke hund.
By the way, w don't have a dog.

3 comments:

  1. La hundeeierne legge hundens avfall i en pose, og kaste det opp i et tre.

    Det sier nå jeg.
    Det er bedre enn å tråkke i sånt..

    ReplyDelete
  2. Hmmm... vil væll egentlig heller ikke tråkke i d, eller at ongene ruller i d....Og heller nok mot at jeg syntes hundeeierne bør plukke opp etter hunden! Glad jeg ikke har hund for vet ærligtalt ikke om jeg hadde tatt opp ;)

    Ha en fin dag, forhåpentligvis uten hundebæsj :)

    Hanne=)

    ReplyDelete
  3. Flotte alternativ du har gitt oss, da:) Hundebæsj bør plukkes i bæsjeposer og kastet i søpla, det samme mener jeg for øvrig også om vanlig søppel! Skittsnakk likeledes;)

    Gleder meg til morgendagens post.

    Med vennlig hilsen trofast følger:)

    ReplyDelete