Monday, October 10, 2011

Tusser og troll i trusa

Jeg har ikke snakka så mye om sying på bloggen i det siste, men jeg har sydd en god del (og klipt kjeeempemasse). Etter mange veldig konstruktive og presise tilbakemeldinger fra prøvekaninen min, har jeg laga tøybind som er klare for salg. Jeg har jobba masse med lengde, tykkelse, størrelse og materiale, og syns det har blitt ganske bra.

Foto: Bøllepappa
Fra venstre: Vetten (truseinnlegg), Tussen, Huldra og to Trollet (det bakerste viser oversiden av bindet).

En sen kveldstime fant jeg på slagordet Tusser og troll i trusa. Har kalt de fire forskjellige typene bind jeg lager Vetten, Tussen, Huldra og Trollet (nattbind).

Her om dagen fikk jeg jammen min første kunde og blei kjempeglad! Det er skummelt og spennende å være i gang syns jeg. Jeg har laga en egen side på bloggen om tøybindene jeg lager, og har planer om å lage en brosjyre og å åpne en butikk på Epla. Det siste kommer etter hvert som jeg har bind klar og ser litt hvordan det går. Den første kunden ville ha en av hver type tøybind, så Tusse, Hulder og Troll. Jeg har laga en liten våtpose til dem, syns det er litt praktisk når tøybind skal brukes.

Foto: Bøllemamma
Første tøybindsalg :)
I’ve been sewing quite a bit lately, and cutting (a lot). My tester gave me a lot of good and constructive feedback about the cloth pads she’s tried out for me, and now I’ve made some that are ready for sale. I’ve made four different sizes, and they’re named after characters from Norwegian folk tales; Vetten, Tussen, Huldra og Trollet. Recently I sold my first cloth pads, and it’s a bit scary and a bit exciting :) I've also made a webpage on the blog about the cloth pads in Norwegian.


8 comments:

  1. Gratulere så mye!! De ser kjempefine ut og slagordet var nå veeldig bra :))

    ReplyDelete
  2. Gratulere :) Artig slagord, måtte trekke litt på smilebåndet ja :)

    Korsn stoff bruker du og bruker du noe mellom stofflagene?

    Klæm

    ReplyDelete
  3. veldig lekre og fine da =)

    ReplyDelete
  4. WOW:
    Gratulerer!

    Tusser og troll i trusa..
    Stilig!
    :)

    ReplyDelete
  5. jeg kunne gjerne tenkt meg tusser og troll i trusa!

    ReplyDelete
  6. Takk for masse hyggelige kommentarer!
    @Hannemor: Bruker flere lag, har jobba en del med å få til den rette kombinasjonen :)
    @Whitbite: Sender gjerne noen tusser og troll i posten til deg :)

    ReplyDelete