Wednesday, October 12, 2011

Ut på tur, alltid blid - Out and about, always happy

Lillebølla og jeg gikk lang lang tur i dag. Eller rettere sagt, jeg gikk og ho sov i vogna. Det var så deilig. Jeg blir så glad når jeg går tur, og i dag gikk jeg rett og slett rundt og var høy på livet.

Lillebølla and I went for a long long walk today. Or rather, I walked while she slept in her pram. It was so lovely. I'm so happy when i go for a walk, and today I was just high on life. 

Foto: Bøllemamma
Høy på livet
High on life
Lillebølla hadde sin egen versjon av lykke på turen. Ho lå med en kjeksbit i handa og sa nam nam nam og prøvde fortvilt å holde seg våken så ho kunne spise mer. Ho ga opp til slutt.

Lillebølla had her own version of happiness on our walk. She lay in the pram with a piece of cookie and said nam nam nam and tried her best to stay awake so she could eat more. She finally gave up.

Foto: Bøllemamma
Lykken er en kjeksbit
Happiness in a cookie

Mora mi pleier å si at når ho går tur, hiver ho dritten ut på den ene sida og slipper positive tanker inn på den andre.

My mother always says that when she's on her walks, she throws the crap out one side, and lets positive thoughts in on the other side.

Foto: Bøllemamma
Her er det ikke lov å hive dritten.
It's not allowed to put crap here
Jeg går bare og nyter turen når jeg er ute. Og veikantbotaniserer selvfølgelig, det er alltid artig.

I just enjoy the walk when I'm out. And look at the lovely plants on the roadside.


Foto: Bøllemamma
Engsoleie (Ranunculus acris) og rødkløver (Trifolium pratense)

Og så tenker jeg på alle som må jobbe mens jeg kan være ute og gå tur i nydelig vær.

And then I think of all the people who have to work, while I'm out walking in lovely weather.

Foto: Bøllemamma
Menn jobber; veien blir skeiv
Men at work; the road will be crooked

Og kjenner at det gjør meg ekstra lykkelig :)

Ha en kjempefin dag!


And that makes me feel even more happy :)

Have a lovely day!

4 comments:

  1. 'Så det e sånn det hæng sammen!?' Hehe. Koselig med kommentar på Mad Men-spalta mi. Følger du med på serien? Jeg er ihuga titter seh. Elsker paradoksene.

    ReplyDelete