Monday, November 14, 2011

Babykunst

I helga var vi på babykunst her i byen. Jeg var i utgangspunktet ganske skeptisk, men hadde hørt at det var bra. Aggie Peterson, fra duoen Frost, har under navnet Army of Mothers laga en slags kunstinstallasjon, en babylounge, retta mot babyer mellom 0 og 18 måneder.

Det jeg likte best var de svære soppene de hadde der, har gått og tenkt på at jeg har lyst til å lage en svær sopp som Lillebølla kan leke med, og her hadde de laget akkurat det. Det Lillebølla likte best var alle de andre ungene, og når ho var lei dem, beundra ho alle krystallene som hang i taket. Kunst for babyer er en ganske original ide, og dette funka over all forventning.

Foto: Bøllemamma
Svær nydelig rød fluesopp

Bøllepappa og jeg har beundra illustrasjonene til Elsa Beskow i det siste, og jeg liker best bildene av folkene som er i skogen (fra Tomtebobarnen). Babylougen var som en skogbunn, med litt Elsa Beskow stil, og jeg blei så inspirert og lurer på hvordan jeg kan lage en skogbunn inne hos oss (skikkelig interiørfokus her!). 


Foto: Bøllemamma
Et av plastglassene til Lillebølla med illustrasjon av Elsa Beskow


Som vanlig syns jeg det er kjedelig å gjøre ting halvhjerta og hjernen min kokte skikkelig over av ideer i går kveld da jeg egentlig skulle sove. Ting jeg har lyst til å lage er: Tyttebær, blåbær, multe, sommerfugl(er), tyttebærplante, steinsopp og rød fluesopp, alt sammen overdimensjonert. En blåklokke eller to kunne også blitt fint! Jeg skjønner ikke helt når jeg skal få gjort alt det her, eller hvordan jeg skal lage alle sammen, men jeg laga en slags puff til Lillebølla i går inspirert av installasjonen, så jeg er i gang.

Noen som har tips om hvordan døgnet kan få flere timer?

8 comments:

  1. Vi likte oss også veldig godt der! Fantastisk var det!

    ReplyDelete
  2. Hvor ble det av bilde av puffen?

    Spennende..
    :)

    ReplyDelete
  3. Så kreativ du er! stilig med kunstutstilling for små menneske, det burde fleire hatt:) Eigentleg ikkje så rart at du blir inspirert!!

    ReplyDelete
  4. Ser frem til å se skogbunnen hos dere, er sikker på at det blir flott:) Enig med Bondekona: Hvor er bilde av puffen? Spent.. :)

    Legg gjerne inn post også om hvordan man kan forlenge døgnet med flere timer når du finner ut av det!

    Deilig når man er inne i slike kreative perioder - selv om det går ut over nattesøvnen. Lykke til med alle de spennende prosjektene dine, Bøllemamma:)

    ReplyDelete
  5. Det høyrest veldig spennande ut!

    Eg har diverre ingen tips på å auke døgnkapasiteten (anna enn knallharde prioriteringar på kva ein brukar tid på, men det er eg ikkje så flink til).

    ReplyDelete
  6. Glasset! Jeg MÅ ha sånn glass!!! :-O Tenk at jeg kan ha gått glipp av at det finnes glass med Beskowmotiv! Utrolig!!

    Eller er det du som har laget det?

    Vet du..jeg blir visst her inne jeg,så legger meg til som følger like godt. :-)

    Flott blogg!!!! :-)

    ReplyDelete
  7. Heia Elin og velkommen hit til blåggen min :) Vi fikk tak i Elsa Beskow plastglass, plasttallerkener og dype skåler på Barnas Hus. De er så fine, og vi er skikkelig forelska. I tillegg er de veldig praktiske for Lillebølla å spise på, tallerkenene har silikonring under så de sklir ikke (detter bare på golvet om de blir slengt dit, som de ofte gjør).

    ReplyDelete
  8. Flotte ting! :-) Og takk for besøk hos meg og svar. Det er så koselig med nye blogg-bekjentskaper. :-)

    ReplyDelete