Wednesday, November 9, 2011

Bøllene på jentetur - et fotoreisebrev

Vi har hatt en fantastisk tur til Oslo, og lært mye om geografien i området. Helga blei sterkt preget av kattejakt. Lillebølla ville så gjerne ha nærkontakt med husets katt, og katta blei svært forvirra og stressa av å være bytte. (Alle bilder unntatt det siste tatt av Bøllemamma.)

Katta ville også lese om Tassen (dette var før han skjønte at helga kunne bli en utfordring for nervene hans).

På fredagen var vi i Nirvana. Eller rettere sagt på Bakefri i Oslo. Bakefri er et bakeri som kun baker glutenfrie ting. Jeg kjøpte meg et påsmurt rundstykke som smakte fantastisk, og satt og spiste det med tårer i øyekroken. Det var en skikkelig surrealistisk opplevelse, det har jeg ikke opplevd siden jeg ble glutenfri. Kjøpte med meg brownies (nam!), brød og rundstykker.

Lillebølla fikk vaffel (glutenfri så klart!).

På lørdagen dro vi til Drøbak (som jeg nå vet ligger i Akershus, ikke i Østfold som tidligere antatt). Rett før vi kom til sentrum var det en flott bruktbutikk, og vi måtte sjåppe pittelitt.

Det regna litt


Gjett hva jeg kjøpte, da!


Drøbak var en nydelig liten by med masse små butikker i gamle hus. Jeg var skikkelig imponert og måtte knipse. Høydaren var Julenissehuset som var stappfullt av nisser og litt engler og troll og julepynt (de fikk litt færre sopper da jeg var ferdighandla).



Biblioteket, Julenissens postkontor, og nederst et skilt fra Julenissehuset

På søndag var vi på kjempetrivelig familiebesøk på Mysen med masse deilig mat og kaker. Jeg lærte at rett nord for Mysen ligger en svær morenerygg fra istida. Nå ser det ut som et monsterstort sandtak.


I løpet av helga fikk Lillebølla spist havregrynsgrøt for første gang, veldig populært.

Må jo få spise sjøl

Og ho fikk seg en ny bestevenn, Kari.
Foto: Bøllepappa
Kari
Vi avslutta helga med at Lillebølla tok seg en nærgående prat med Gerd Liv Valla da vi var på vei til flyet.
Tusen takk til Bølletante, Bølleonkel og fetter Bølle for en kjempefin helg ilag!

3 comments:

  1. Det ser jo utrolig koselig ut! Begge mine leieboere i leiligheten jeg forsøker å selge for øyeblikket er derfra, og veldig søte, så det må være en by full av sjarmerende jentepar :op

    Kudos for at du tar sjansen på flytende grøt. Mamma her i huset tåler kun at Bolle får grøtpannekake, av hensyn til omgivelsene. Allikevel kjenner jeg akkurat nå at den ene sokkesålen min på mystisk vis har blitt grøtbefengt. Hm.

    Forresten håper jeg ikke noe har forsvunnet i posten.. Vi meldte flytting og oppdaget i går at det nye huset ikke har postkasse! Skal bort og sette en opp i dag :os Fortsatt god onsdag!

    ReplyDelete
  2. Så kjekt ut!
    Emaljesett, hva?
    Fint!

    Havregrøt er godt!,
    -sier 2åringen min.
    :)

    ReplyDelete
  3. Drøbak var veldig idyllisk med masse trivelige folk. Jeg klarte ikke la vær å kjøpe trollet (kjøpte faktisk to).

    ReplyDelete