Friday, November 4, 2011

Et øyeblikk... - One moment...

Fredagsrituale - et øyeblikk fra uka som gikk - snart er det helg :)

Friday ritual - a moment from the past week - the weekend is on it's way :)
Foto: Bøllemamma
Rødkløver (Trifolium pratense) med vinterstrø på
Red clover (Trifolium pratense) with winter on top

Helgen settes i gang med følgende kloke ord fra Terry Pratchett:
I'll let these wise words from Terry Pratchett start the weekend off:



Ha en fortreffelig helg hvor enn du er!
Have an amazing weekend wherever you are!

5 comments:

  1. Vise Terry! Og for et fint bilde.. kjenner i lufta at vinteren er like rundt hjørnet her og, blodbøken i hagen har gått fra lilla til grønn til oransje i løpet av uke. Men helgen er begynt her den, jeg har jo fri i dag! Så, for Boll og meg er det naptimezzzzz... God helg!

    ReplyDelete
  2. åååh...frost og rim er det fineste jeg vet! vakkert vakkert bilde!

    hvilket kamera har du??

    ReplyDelete
  3. Kloke ord!

    Frost?!?
    Så langt er vi ikke kommet her på Jæren.

    ReplyDelete
  4. Klissi: Vi holdt og på med morraduppen på den tida, den er himmelsk deilig. Tok også tidlig helg og nyter det i fulle åndedrag :)

    Whitebite: Jeg bruker et Panasonic Lumix kompaktkamera. Et sånt som tåler vann og støt og støv. Veldig praktisk for meg som ikke gidder å sette meg inn i speilreflekskamera og fotografiske finesser.

    Bondekona: Er sprøtt vær. Varmt, så frost, så varmt (da mener jeg 6-7 grader. Har vært en sær høst.

    ReplyDelete
  5. Vakkert bilde! Jeg som går og innbiller meg at jo mer avansert kamera, jo finere bilder... og så blir jeg frustrert når jeg ikke får det til. Det "enkle" er ofte det beste altså, og så lenge en KAN fotografere holder jo det i massevis ser jeg her :-)

    P.S. Takk for hilsen inne hos meg. Ble nysgjerrig, fant en ny, fiiin-fin blogg, og fikk samtidig en forklaring på hva trusetroll er ja. Jeg som bare har hørt om sokketroll i den sammenhengen ble altså litt klokere. Ingen trusetroll i vårt hus enn så lenge :-)

    ReplyDelete