Friday, November 18, 2011

Et øyeblikk...

Fredagsrituale - et tilbakeblikk - snart er det helg :)

Friday ritual - a moment from the past - the weekend is on it's way :)
Foto: Bøllepappa
Førjulskos fra i fjor, vil det være mulig å overgå disse vakre pepperkakene i år, tru?
Nå har tida kommet for førjulskos.

Vi har spilt en ny og grusom julecd,
og derfor sang vi så høyt vi bare kunne så den blei overdøvd,
og koste oss med det.

Det er mørkt ute her oppe stort sett hele tida nå.
Mot normalt regner det stadig,
og det er ikke spor å se av snøen som falt her om dagen og så forsvant dagen etter.
Jeg får brukt den nye fine regnkåpa mi masse
og har pepra den med klistrereflekser.
Men burde jeg egentlig fått meg sånne fænsie gummistøvler
i stedet for å gå med vasne joggesko?
Ha en nydelig helg!

Have a lovely weekend!

12 comments:

  1. Skikkelig fine pepperkaker! Må jo bli vanskelig å topp det der i år..... Brukte dere kniv og gaffel når de skulle fortæres??
    Ha en fin fredag :)
    Klæm

    ReplyDelete
  2. Takk for hyggelig kommentar :) Tror ikke du er søppel på interiør. Alle har jo hver sin stil! :) Og hva man liker og ikke liker. Tror du bare tuller.. ;) Hehe.

    De pepperkakene så goode ut! Ja takk :)

    Ha en fin fin frædda oppe i det kalde nord? Hehe. (har bodd i nord selv engang) Ikke at jeg husker så mye, men. Nei, nå babler jeg bare ivei..
    Ciao! :)

    ReplyDelete
  3. Dette må jo være et hvert barns drømmepepperkake! Mye fristende godis her:))Koselig syssel det pynte pepperkaker med de små.

    Off ja har en grusom julecd vi og;)) Jeg kjøpte den for lage julestemning for noen snekre som arbeidet her en gang...de ba pent på sinne knær om å få slippe høre den. Jeg måtte si meg enig, falsk var den "...det er jul på Hawai" tra la la:))

    Om ikke fancy, så må du nok ha deg noen gummistøvler ja. Ikkje bra gå rundt å være våt og fryse på bena vet du:))

    God helg, klem

    ReplyDelete
  4. WOW! Dere må absolutt lage ett bidrag til pepperkakebyen. Vil helt sikkert få god pris når auksjon starter (hvor inntekt går til gode formål)! Jenta var med i fjor. Spent om hun hiver seg med i år også. Om du vil se huset er det under pepperkakehus på bloggen... selv om det er en borg ;)
    He en fin fin helg. Klem!

    ReplyDelete
  5. Det skal vel litt til å overgå disse lekre pepperakene fra i fjor, tenker jeg;) Men dere kan jo alltids prøve.

    Jeg har alltid store planer for pepperkakeslott, men det blir aldri noe av. Jeg skal prøve igjen i år!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  6. Du må iallfall sende meg adressa di, om du vil ha smurfestoffet:) Har sendt deg mail.

    ReplyDelete
  7. Wow!Litt av nokre paparkaker!
    Klart at årets peparkaker blir like bra ;)

    ReplyDelete
  8. Herlige pepperkaker! :-)

    Her har vi bare såvidt begynt å kikke på blåfjellboka, tenke på advent og julegaver og rydde (litt) rundt omkring. Ikke at det syns. Men gjort er gjort. :-)

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  9. Ho ho, det der er jo godis med pepperkake under.

    Yes, gummistøvler må du ha. Men så sabla fænsi trenger de ikke være.

    God helg!

    ReplyDelete
  10. Mmmm, smågodt!
    Eg har Ilse Jacobsen-støvlar, dei er lekre og gode å gå med, men det har blitt hull i dei allerede, så superpraktisk er dei ikkje.

    ReplyDelete
  11. Disse pepperkakene blir vanskelig å overgå ja. Alt lørdagsgodtet på tre kaker. Nammis. Det var noen morsomme blå puppegodt der også :)
    Må vel hive opp en pepperkakedeig snart, men litt tidlig ennå.
    Kos dere med helgen
    Randi

    ReplyDelete