Saturday, November 19, 2011

Julemessesjåpping

Vi har kosa oss på flere messer den siste uka. Tromsø florerer av julemesser for tida og vi har gått rundt og skravla med kjentfolk og sett med store øyne på alt folk har laga... Og vi handla litt :) Kortreiste og heimelaga ting er supert syns jeg, og jeg er imponert over all kreativiteten vi har sett.

Vi har vært på Åsgårdsmessa, julemesse på Kroken sykehjem, og julemesse og bruktmarked i Kroken kirke (originalt og flott). I dag var vi på Et marked, som er ei årlig salgsutstilling for lokale designere som jeg hadde hørt mye om men aldri besøkt. Det var så mye fint der! Jeg så på bildene på Facebooksida deres i morges, så jeg var klar over at det kunne bli litt bratt for pengboka. De har åpent i morra også. Jeg falt skikkelig for bildet vi kjøpte.

Foto: Bøllemamma
De siste dagers fangst

Den søte jenta med ballongen er laget av Karina fra Galleri KarIna (Et marked), trefatet og indianerjenta (syns ho var så kul) kjøpt på bruktmarked i Kroken Kirke, de to reveluene med ører til mor og datter (vi får så masse komplimenter når vi går med dem) er fra Våppi, ugla har Mayen laga, skjørtet er til julehabitten til Lillebølla fra Skrekk og Gru (Et marked), bokmerke og katt i hjerte er laga av Mayen sin junior og teskjortene til Lillebølla og Bøllepappa er fra Soulsqueeze Threads (Et marked).

Flere som har kjøpt kule ting på messer i år?

11 comments:

  1. DRAGETESKJORTE! OMG.. Det krevde roping. Den var fin altså. Når jeg får ryddet unna de 1000 eskene mine skal jeg jammen fylle huset med mer ting! Vi har fått internett i dag så det går fremover :o) Fortsatt god helg!

    ReplyDelete
  2. Ja, syns det va kult med rosa OG drage :) og bilbaneskjørt.

    ReplyDelete
  3. Kule ting! Jeg legger selvfølgelig merke til ugla... Kanskje jeg må fram med perler og perlebrett igjen, gitt! :o)

    ReplyDelete
  4. Ja, dei huene var stilige! Og skjørtet var skikkeleg kult!
    God søndag :-)

    ReplyDelete
  5. Takk for besøk på bloggen min :o)

    Fine ting! Gøy med marked :o) Neste helg skal jeg på Epla sitt julemarked, og det gleder jeg meg til. Gøy å se produkter in real life som jeg ser i blogger rundt omkring. Forhåpentligvis blir det litt julegaveshopping der ;o)

    ReplyDelete
  6. Det var veldig fint å høre at bilbaneskjørtet passa - og hyggelig å hilse på deg også!

    ReplyDelete
  7. Fine ting. Skjønne hvor alle ideene kommer fra?
    Klem :)

    ReplyDelete
  8. Så masse fint! Eg likar bilbaneskjørtet!

    ReplyDelete
  9. Har dessverre ikkje fått handla så mye kult på messer i år, har vært så opptatt med å selge kule ting der (rødmer..). Skulle gjerne fått med mæ Et Marked, men det blei dessverre ikkje tida til det i år. Skulle ønske det blei arrangert et vårmarked! Du hadde jo kjøpt så mye fint:) Har også sikra ei Våppi-lue til tantepia, med kaninøra:)

    ReplyDelete
  10. Kule ting, kreative du! Skikkelig julesteming i Tromsø med andre ord; også -7,8 på morgenkvisten syns jeg du skreiv? Brrrr...
    Ha en fortsatt fin førjulstid.
    Klem :-)

    ReplyDelete