Wednesday, November 23, 2011

Lykke i stress og kav

Jeg har stressa for å få ting klart til julemessa jeg deltok på i går. Det var forresten kjempespennende å delta og jeg traff masse trivelige folk, både kjente og ukjente.

Foto: Bøllemamma
Den pittelille boden min full av tusser og troll, litt julekaker og noen dukker.

Midt oppi kavet  mitt opptaga jeg til min heidundrende glede at jeg vant en gibort som Sonja fra Sunnfjord med blåggen Det blå huset har hatt. Jeg blei superduperfantastisk glad, både fordi jeg vant smurfestoff og fordi det jeg ikke har vunnet noe på laaaang tid (har jo vunnet i kjærligheta, da vet du ;) ).

På mandag kom pakken, og endelig fikk Lillebølla og jeg et nærmøte med wasabiteip (=washiteip, men jeg syns det høres så mye bedre ut med wasabi). Vi var begge fasinert.

Foto: Bøllemamma
Lillebølla var lynkjapt ute med å skulle lese det hyggelige kortet vi fikk.
Under skimtes wasabiteip som også blei nøye undersøkt.

Smurfestoffet var flott, spesielt likte jeg de fine sopphusene de har. Bøllepappa kom med det fantastiske forslaget å lage et lite teppe til rommet til Lillebølla og det trur jeg blir perfekt.


Foto: Bøllemamma
En engel i blant sopphus og smurf

Sonja hadde lagt med en av de fine pakkelappene ho lager. Den ble brått omgjort til julepynt og hengt opp sporenstreks. Dermed har faktisk også jeg begynt å pynte til jul! Tusen takk, Sonja :)

7 comments:

  1. Heldige deg :)
    Ha en fin dag :)
    klæm

    ReplyDelete
  2. *smiler*
    Så fin stand! Håper det gikk bra. Flott premie og man ser jo tydelig at lillebølla er rask på labben. Ikke rart :)
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  3. Godt å høyre at pakken er komen vel fram:) Spent på å sjå om det blir noko av teppet med smurfane no då...

    ReplyDelete
  4. Ble det bra salg på messa, da?!?
    Så kjekt med sånne messer!

    Gratulerer med teipen,
    og stoffet.
    :)

    ReplyDelete
  5. Sonja: Tipper det tar ei stund før det blir et teppe, har en god del andre prosjekter på gang og Lillebølla er ikke klar for å bo på eget rom enda. Tenkte jeg skulle stryke på vliselin, ha på bladvatt, ta antiskli på et passe underlag og sy det samme. Kanskje sy litt over og rundt omkring for å holde det ilag. Trur det kan bli bra.

    Bondekona & Anki: Var arti med messe, fikk solgt en del tøybind og det var kjempeartig. Var fint å se hva folk syns og hvem som tente på ideen. Så en veldig lærrerik dag. Kanskje du skulle kommet en tur til Tromsø i førjulstida, og stått på messe, Bondekona, det vrimler av dem og det er godt oppmøte.

    ReplyDelete
  6. Her er det god gang ser jeg!
    messer er gøy!;)

    ReplyDelete
  7. Gratulerar! Kjempefint smurfestoff, og det høyrest jo ut som teppet er ferdig planlagt allerede!

    ReplyDelete