Tuesday, November 15, 2011

Stemningsrapport, hekling og litt til

Jeg sitter og spiser risis, brownies kjøpt på Bakefri i Oslo (fryst og så flyfrakta i kofferten min heim til Tromsø), drikker te med deilig honning i og hører på avslappende musikk. I kveld sov jeg et par timers kveldshvil sammen med Lillebølla og det var så deilig. Søvn er undervurdert.

Foto: Bøllemamma
Ikke uvanlig; bilde på tampen av måltidet ;)

 
Jula nærmer seg, og jeg burde være stressa, føler jeg. Ikke for julegavene og julematen og julepynten og julevasken og julekakene som burde orges med, men for julemessene jeg har tenkt å delta på. Av en eller annen grunn har vi heimesnekrere gjort oss den bjørnetjenesten at førjulstida pepres med julemesser som det skal deltas på. For meg pleier det å føre til noen geniale ideer i siste liten, og som jeg aldri får tid til å fullføre i den grad jeg ser for meg. Jeg har jo tussene og trollene mine for trusa spikra og klare, men hadde lyst til å ha noen andre ting, hadde lyst til å lage noen andre ting. Det skal tross alt være kos å lage, i stedet for å styre rundt i et hattfokk (som det har lett for å bli).

De siste dagene har jeg snekra på en rev. Først i hodet og så med heklenåla. Siden jeg ikke liker så godt å følge oppskrifter, må jeg lage sjøl og det tar tid. Oppskrifta er i boks sånn circa og jeg lurer på å lage fler.

Foto: Bøllemamma
Sjørøverrev under arbeid


Kort oppsummert er dette dagens konklusjoner:
  1. En dupp er supert, en lang dupp er enda bedre
  2. Orging og laging for neste års julemesser begynner i januar 2012

9 comments:

  1. Aggh, vi har ikke internett pga flytting! Føler meg naken. Benyttet derfor sjansen til å sove ved siden av Bolle da hun la seg kl. 1815 i går, og sov i nesten tre timer! Var nok litt trøtt.. så ja, en lang dupp er enda bedre gitt!

    ReplyDelete
  2. PS! Døgnet kunne muligens fått flere timer ved å sove *mindre*.. choices, choices..

    ReplyDelete
  3. Ja, så var det det å huske på å starte forberedelsene tidligere på året, da:) Synes det ble sagt på denne tida også i fjor. Jeg jobber best under press, og jeg har for enkelte nå blitt et begrep; "å ta en Linda". Da skal du produsere mest mulig på kortest mulig tid! :)

    Er igjen veldig imponert over dine flotte hekleprodukt! Skulle gjerne ha vært så flink med nåla! Vi får vel se sjørøverreven når den er ferdig?

    ReplyDelete
  4. Den reven ser ut til å bli ordentlig fin og reveaktig som en rev skal være:))

    klem, ønsker deg en fin tirsdag

    ReplyDelete
  5. Så fin :)
    Kanskje du kunne lage noe kakegreier å selge? Har hørt folk savner slikt ;)

    ReplyDelete
  6. Kake og rev. Ikke så mye Speedy Gonzalez over det *blunk*

    Snakkes!
    Ciao!

    ReplyDelete
  7. Foxy rev!

    Skulle gjerne deltatt på julemesse, som jeg gjorde før i tida.
    Men her på bygda er det kun i misjonsregi, og det er en lukket gjeng, gitt..

    Lykke til!

    ReplyDelete