Thursday, November 24, 2011

Tidenes skjønnhetstips

I fjor fikk jeg gavekort på vårt lokale dagspa til jul. Jeg er ikke den helt store dagspagjengeren, så i forrige uke var jeg i aller siste liten for å bruke opp gavekortet. Etter den fænsie behandlinga fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde utsette huden for særlig mye sollys. Jeg pekte ut og sa at det var ikke noe problem siden vi ikke har noe sol for tida. Det var ho i grunnen enig i. (Ho var veldig søt og flink, bare så det er sagt!)

Jeg hadde noen slanter igjen på gavekortet da behandlinga var ferdig, og fordi jeg hadde utsatt å bruke til siste liten (egentlig over tida) måtte jeg sjåppe noe mer. "Har du nok ansiktskrem?" spurte ho. "Det kunne vært en ide," sa jeg. "Du som har så frisk og sunn hud, treng bare en lett krem," sa ho. "Javelja," sa jeg. Jeg endte opp med en gaveeske ("du betal bare for kremen og får en øyekrem, aromaolje og nattkrem i tillegg, veldig mye for pengan!"). Ho skreiv en lang lapp som forklarte hva jeg skulle bruke, hvordan jeg skulle bruke det og når det skulle klæsjes på trynet.

Foto: Bøllemamma
Hudrensen min (hadde kjøpt den på samme plass tidligere) og hudkremen og de andre småflaskene som var gjedd for pengan. Under den detaljerte (veldig nødvendig for meg) forklaringa på hvordan jeg skal bruke alt sammen.


Bøllemammas oppskrift på sunn og frisk hud:
- Ikke bruk hudrens på et år
- Ikke bruk fuktighetskrem på et år
- Ikke bruk sminke på et år

Jeg lurer bare på:
Burde jeg egentlig bruke den her gavepakken som var gjedd for pengan?
Hvorfor søler jeg ut te over pulten min til stadighet?

8 comments:

  1. Du søler te utover pulten fordi du har så glatte hender etter all kremen...

    ReplyDelete
  2. (flirer litt av Elisabeth sin kommentar)

    Om du ikke har brukt noenting på et år, og har sunn og frisk hud, tipper jeg at du har så sunn og frisk hud nettopp på grunn av det.

    Gi ansiktskremsulamitten bort til jul, til noen som allerede er avhengige av kremer..

    :)

    ReplyDelete
  3. Den var god, Elisabeth, du har nok rett ;)
    Hadde jeg ikke brukt litt av kremene (og angra på det) hadde esken glatt blitt en julegave. Godt forslag, Bondekona.

    ReplyDelete
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar!! Jeg er helt ny når det gjelder bloggoppsett så dette med kommentarer viste jeg ikke. Takk, takk.

    Dessuten ser dette ut som en blogg for meg. Hekle-,lagetips og noen spor etter barn passer meg perfekt.

    Ha en riktig god dag.

    Kristin

    ReplyDelete
  5. Hvis du ikke har tørr hud ville jeg ikke brukt noe, men det kan være fint å rense huden skikkelig en gang i blandt, selv om man ikke gjør det til vanlig.. Hjemmespa!

    Forresten syns jeg det er litt svindel å si at du fikk de produktene "gratis og inkludert", når de helt klart er vareprøver som i utgangspunktet pleier å være gratis...

    ReplyDelete
  6. Hihi, kjenner meg heilt igjen. Brukar ingenting på huda nett no. Men spørs om eg har så sunn hud då, ingen som har sagt det til meg akkurat...;) Uansett kjekt med litt produkt berre for ein sjølv! Eg også sølte te i dag forresten, men mest på buksa mi og jobbsofaen... Jaja;)

    ReplyDelete
  7. Tipsa dine høyrest akkurat ut som mamma sine tips! Ingen krem, ingen sminke, ingen ingenting. (kanskje litt spenol..). Men mamma har fin hud, og det er eg sikker på at du også har!

    ReplyDelete
  8. Bruker samme oppskrift som deg. :-) Frisk luft og null stæsj!

    ReplyDelete