Tuesday, December 20, 2011

Det e ikkje enkelt når det e dobbelt, og heller ikkje når det e trippelt

Julestrilista blir stadig kortere, og jeg syns det er på tide med en oppklaring. Jeg er ikke så superduperopptatt av å styre med husarbeid og kutter det til et absolutt minimum hvis mulig. Det gjør det selfølgelig litt bratt når ting må tas ;) 

Årets stri ble økt drastisk fordi vi har rydda plass. Når helga nærmer seg blir det nemlig tre ganger så mange folk i huset vårt enn det er akkurat nå (da regner jeg ikke med Trusetrollet), og det gleder vi oss til! Alle de trivelige menneskene må for eksempel ha en plass å sove opptaga vi. Dermed en litt lenger julestriliste enn normalt.

Jeg har noen skumle planer for juleblågging, så innimellom det jeg har igjen å gjøre (ikke så ille mye, hurra), skal jeg mekke på det og jeg håper jeg får det i boks til jula kommer i gang. Derfor litt pausefisk:

Foto: Bøllepappa
Han her, han er stri, han!

11 comments:

  1. Her kuttes gjøre-lista ned til et forholdsvis behagelig nivå, selv om vi ikke har en sånn pausefisk til å skremme oss. :-)

    ReplyDelete
  2. Gjørelista e UT! Bare noe tull man bruker for å ha noe å henge fingrene i!! Jr har vært halvsyk de siste dagene, så i efta lå vi i kjelleren under ulltepper og så " Charlie og sjokoladefabrikken", mye morsommere enn husarbeid.. Klem

    ReplyDelete
  3. Lister skal helt klart alltid kuttes. Eller enda bedre, jeg liker å legge til artige ting på sånne kjipe lister. Som for eksempel å se en bra film, kysse på kjæresten eller lese noe hyggelig. Hmmmm, trur jeg skal leke meg litt med den lista i morra ;)

    Charlie høres perfekt ut, Mayen! God bedring til jr :)

    Natta!

    ReplyDelete
  4. Problemet mitt er vel heller at jeg ikke har laget gjørelister ennå! Ting blir fortsatt gjort etter innfallsmetoden. Må innrømme at jeg blir stressa av DET! Å ikke ha oversikt over hva som MÅ gjøres, allerede ER gjort, det som BURDE gjøres og det som kan STRYKES fra lista! Men, det er ennå noen dager igjen! (Hjelp!)

    ReplyDelete
  5. Her gjøres det mest nødvendige til jul, og hadde det ikke vært for handyman hadde ikke alt det blitt gjort heller......
    Et sånt hode henger her på Veiholmen også. De er skikkelig stygge ;)
    Kos dæ!
    Klæm

    ReplyDelete
  6. Vi tar det helt rolig her... men så skal vi ikke ha folk på besøk. Det må jo være litt mer stress...

    Go fisk, den der ;-) Som sørlending med torsk som julemiddag i årevis blir jeg glad av å se et slikt foto :-)

    Fin onsdag til deg :-)

    ReplyDelete
  7. Ugly fish!
    Når ein skal ha gjester vert lista litt lengre.
    Her er det null stress. Einaste liste som står att er, handlelista for god mat og drikke!

    ReplyDelete
  8. Det der var da en fryktelig søt liten fisk da.. eller bare fryktelig, egentlig. :-D

    ReplyDelete
  9. Kan du ikke slenge beina på bordet og nyte synet av en arbeidende mann?

    Kul fisk, forresten.

    ReplyDelete
  10. Haha, det blir vel ikkje så lange pausar med ein slik pausesjef-fisk! Det blir jul allikevel, sjølv om ein ikkje rekk alt! Du får sette besøket i arbeid (ein god ledar er god på delegering). Riktig god jul til deg og dine!

    ReplyDelete