Sunday, December 11, 2011

En intelligent samtale

Meg: "Heia, e sku gjerne kjøpt nokka lysslynge tel å ha ute."
Mannen i butikken: "Kor lang treng du?"
Meg: "Lang!?" (hadde glemt å måle hvor lang verandaen er, kremt)
Mannen i butikken: "Ja, kor lang ska den vær?"
Meg: "Ganske lang?"
Mannen i butikken bestemmer seg for å endre taktikk: "Ska du ha farga lys?"
Meg: "Nei, overhodet ikkje farga. E vil ha offwhite lys." (Vi går for det som likna det naturlige, tenkte jeg.)
Mannen i butikken: "Vi e fri for offwhite, men vi har kvite lys."
Meg: "Kvite lys går bra." (Ikke så nøye så lenge de er hvite)
Mannen i butikken: "Den her e 8 meter, kanskje det blir å vær langt nok?"
Meg: "Ja, sekkert."
Mannen i butikken: "Lysan har litt blåstikk i seg, berre så du veit det."
Meg: "Men dem e kvit?"
Mannen i butikken: "Ja dem e kvit, men med blåstikk."

Jeg dro hjem og hengte opp lysene. Så slo jeg dem på. Slik ser de ut:

Foto: Bøllemamma
Mine nye fine BLÅ lys.

Jeg har blitt litt påvirka av alle interiørtingene jeg ser mange andre blåggere gjør, og slik gikk det altså når jeg i min iver skulle ordne utelys. Det er ganske grelt, men som en nabo sa, de blinker heldigvis ikke. Og så syns jeg det egentlig passer ganske bra til en interiøranalfabet. Bøllepappa sin kommentar var: "Dem va blå", og ja det er de ;)

Lysslynga var forresten 2 meter for kort. Bedre lykke neste år (sjøl om vi nok beholder de blå lysene som en slags steitment)?

11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ska e sei dæ nåkka??!
    Neivel da!
    (herlig dialekt!!! og de mein e!!)

    Det var jo litt kult da. Det mener jeg.
    Hallo,alle kan jo ikke være like kjedelige og hvite (som WB)!

    Har svart dæ inne hos mæ, btw;)
    men nå får du nesten ta natta,sant?

    sleep tight.
    don*t let the bedbugs bite.

    ReplyDelete
  3. He he, ja da lærte man noe i dag også. Hvite lys er blå og verandaen trenger 10 meter lysslynge.

    ReplyDelete
  4. Blåstikk ja, det kan man trygt si, he, he.

    Jeg kjøpte noen lyslenker til ungene - stas å pynte litt til jul på rommet. Men jenta mi ville helst henge sin i stuevinduet sammen med den gamle metallstjerna som er gullfarget og har "gul" pære.
    Disse led-lysa i hennes hjerter er jammen ganske blå de også. Spesielt ved siden av det andre "varme" lyset.

    Jeg har takka for Jostein Rev vel, han er iallfall skikkelig kul!

    God natt!

    ReplyDelete
  5. He he :) Herlig historie :) Her i Fjøset har vi rød lyslenke (akkurat som det er noe bedre liksom.......), mens svigers i nabohuset sverger til offwhite ;) Eneste kommentaren til lysene var: "di ha kjøpt dåkk nye lys ja........."
    Klæm

    ReplyDelete
  6. Hahaha! Sorry, eg ler! Men takk for at eg er advart og no veit kva blåstikk er ;)

    ReplyDelete
  7. Hihi,, humre ennå til deg og de lysene. De er fine :)

    ReplyDelete
  8. Hahaha!

    Akkurat, ja..
    ..så det er det som er hvitt med blåstikk..!

    Har lurt på det..

    :D

    ReplyDelete
  9. Hahaha! Jaja. Kanskje litt blått for min smak, men kan være kult kanskje på en liten busk, da. Hihi..

    ReplyDelete
  10. Vil jo si at dette er en gylden anledning til å øve på "aggressiv dame i butikken"-acten din da.. Men nå har du jo hengt dem opp så fint. En av våre naboer har lys langs hele huset i omtrent den fargen, du ville passa rett inn!

    Forresten sov jeg med et bind.. Det var så mykt og godt at jeg nesten ikke ville ta det av!

    ReplyDelete