Wednesday, December 28, 2011

Eventyrhjerne

Da var eventyret om trusetrollet Mamelukk over for denne gang. Jeg håper dere likte historien om Mamelukk og er spent på hva dere syns. Var historien for kort eller for lang, og var hver del for kort eller for lang? Kunne dere tenkt dere flere eventyr en dag plutselig? Hadde det passa bedre å legge det ut i et annet format enn en lydfil med historien lest opp av min vakre stemme? Mange spørsmål en sein fjerde juledags kveld ;)

Skiene og sekken Mamelukk fikk i julegave; perfekt størrelse for et trusetroll.

Jeg har hatt lyst til å skrive eventyr i mange år, og flere av figurene i trusetrollverdenen har eksistert både i hodet mitt og i hverdagsspråket her i huset lenge (greitt å ha et trusetroll å skylde på når det trengs). Så det var med andre ord på tide at jeg fikk laga meg et eventyr så jeg fant ut hva som skjedde :)

Det beste med juleeventyret var at det var så kjempeartig å lage, og jeg koste meg med både å skrive det og å lese det inn (jeg satt ved kjøkkenbordet seint bittelillejulaften kveld, da alle hadde lagt seg, og leste høyt helt for meg sjøl og nettbrettet mitt som jeg brukte til å ta det opp).

10 comments:

  1. Så trivelig med eget juleeventyr :)
    Jeg må virkelig sette meg ned å høre ;)

    God jul videre :)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  2. Fin måte å gjøre det på!
    flink eventyrforfatter!

    :)

    ReplyDelete
  3. Jeg tror vel kanskje muligens du har fått med deg hva jeg syns underveis. :-) Hvis ikke: Du kunne ikke forandret på en eneste ting for å få det bedre.

    Klem og takk fra meg.

    ReplyDelete
  4. Heisann!

    Har bare hørt de to første kapitlene. Men syns konseptet er genialt! Så spennende å skrive eget eventyr da. Og å lese inn! RESPECT! Av ren nysgjerrighet forresten, er du fra Nordland opprinnelig? Har jo ikke fulgt deg så veldig lenge, men ser på bloggen din at du skriver du bor i Troms (Tromsø?). Men det slår meg at dialekten din må ha opphav litt lenger sør i vår vakre landsdel? Eller?

    Jeg kunne forresten tenkt meg både tekst og lydfil, jeg. Ble litt vanskelig å spise potetgull samtidig som jeg hørte på. ;-)

    ReplyDelete
  5. Heia alle sammen. Blir så glad for å høre at dere likte eventyret mitt :)

    Liv-Inger: Jeg bor i Tromsø, har bodd her leeenge, men har en god del dialekt fra ca midt i Nordland. Og så er Bøllepappa fra Finnmark så det dukker opp innimellom det og ;)

    ReplyDelete
  6. Hei på du!
    Eg har berre høyrt fyrste del, pga ho derre Dagmar som kom og forstyrra meg.
    Men eg likte det eg høyrde, og du har god stemme.
    Ha ei god romjul vidare!

    ReplyDelete
  7. Du e inne på rett lydspor;-) Beghøver ikkje være eventyr neste gang, små anekdoter gjør også susen!Klem

    ReplyDelete
  8. Jeg lurer på en ting: Hvor ble det av Pjesk??? Fikk han feiret jul?

    Tar gjerne imot et eller flere eventyr jeg :) Det var skikkelig koselig :))
    Klæm

    ReplyDelete
  9. Godt nytt år til dere alle:)

    Klem Linda:)

    ReplyDelete
  10. Hei hei!

    Hopper bare innom på denne årets siste kveld for å hilse på og ønske deg alt vel.

    Nok rim for i kveld: Takk for at du fant meg i denne bloggverden vi alle lever i. Du har alt rukket å bli en av mine absolutte favoritter her inne, og jeg gleder meg til "å åpne" hver gang du har lagt ut et nytt innlegg.

    Ser fram til å fortsette bekjentskapet også i 2012!

    Kjempenyttårsklem fra bare lille meg.

    ReplyDelete