Saturday, December 31, 2011

Nyttårsønske

Foto: Bøllepappa

Jeg har aldri styrt så mye med nyttårsforsett, men heller hatt nyttårsønsker. I fjor på den her tida lå mitt største nyttårsønske i magen min og sprella det ho kunne, i år ligger ho i senga si og drømmer søte drømmer om den fantastiske jula vi har hatt.

Det siste året har vært et svært så begivenhetsrikt år både for oss i Bølleheimen og sånn reint generelt. Jeg syns jeg har fått mye mer enn jeg ønska meg og noe av det er at:

- Mannen min er fortsatt fantastisk. (OK, det er underforstått at jeg ønsker at mannen min skal være akkurat det ;) ) Stjerneeksempelet er at han sto helt frivillig på messe og solgte tøybind mens jeg måtte bort et ærend eller to.

- Vi hadde tidenes sommer med en rekke sommermåneder som varte langt utover høsten. Vanligvis har vi sommermåned, ikke sommermåneder, så det var skikkelig luksus.

- Jeg har begynt å blågge. Det var noe jeg hadde hatt lyst til lenge, men ikke trudde jeg skulle komme igang med.

- Blågging har vist seg å være kjempeartig, mye artigere enn jeg trudde det skulle bli.

- Jeg har vært så heldig å blitt kjent med mange trivelige, spennende, morsomme, underholdende, tankevekkende blåggere som legger igjen de mest fantastiske kommentarer hos meg. Takk for alle de flotte kommentarene og for alle innleggene dere skriver som jeg storkoser meg med å lese.

- Jeg har kommet i gang med å skrive, både om dagligdagse ting og historier. Historiene svinser rundt i hodet mitt, og når jeg skriver noe ned så er det som om de formerer seg som kaniner. I stedet for at jeg får tømt hjernen, blir den bare fullere og fullere av alskens eventyrlige saker, hvem vet hvor dette vil ende???


Så til årets ønsker (viktig at det er enkle og gode ønsker syns jeg):

- Skrive mer

- Leke mer

- Leve livet fullt og helt fra innerst til ytterst og fra topp til tå.


En ting er i uansett sikkert, juleskum er godt ei lita stund, så er det egentlig litt kvalmt.

Ha et fantastisk nytt år alle sammen!

Stor klem fra
Bøllemamma :)

9 comments:

  1. enig!
    juleskum er vannvittig godt.
    helt til det sier stopp;)

    Og jeg liker ønskene dine for det nye året! Jeg fortsetter bare på det jeg begynte med i 2011;)

    Glad jeg fant deg, du er så fin!
    Godt 2012 for deg og dine fine:)
    KLEM!

    ReplyDelete
  2. Ønsker deg og dine et fantastisk 2012! Tusen takk for et godt følge i 2011 :)
    KLÆM

    ReplyDelete
  3. Har ikkje nyttårsforsett eg heller. Ein turer vel ofte fram som før. Men ein må gjere det beste ut av kvar dag.
    Ha eit riktig godt nytt år der oppe i nord!
    Takk for koselege kommentarar hos meg :)
    Har forresten ein draum; om ein gong å reise nordover...

    ReplyDelete
  4. Så fint innlegg :)
    Veldig varmt, positivt og inspirerende!

    Alltid gøy å lese bloggen din.

    Klem

    ReplyDelete
  5. Flott innlegg. Må si jeg beundrer mannen din og hans omgang med de tøybindene.. ;-) (jepp, det så klokt ut når jeg skrev det ned..)

    Ha en strålende dag!

    ReplyDelete
  6. Godt nytt år t dæ og dine :)
    Syntes d var fine nyttårsønsker du har!
    Ett av mine ønsker e at æ skal blogge mere så får se om æ klare d ;)

    Klæm

    ReplyDelete
  7. Jeg spiser opp julesjokoladen for harde livet her, det verste er at det ikke smaker spesielt godt. GODT NYTTÅR!

    ReplyDelete
  8. Gotterier e generellt sett deilig helt til du blir kvalm..idag klarte æ det med kakao og marshmellows!! Og æ har ikkje nyttårsønske, æ har "nyttårsgjort". Hver 31.des skriv æ ned 3 NYE ting æ har gjort eller opplevd det siste året, funker helt flott, og gjør livet mer spennende!! E veldig glad du begynte å blogge, og synes også du har en herlig mann fordi han va veldig konfortabel i rollen sin når han solgte tøybind. Ikkje mange som klarer den kunsten;-)Behold han! Klem

    ReplyDelete
  9. Du er så fin,
    jeg liker godt at du begynte og blogge,
    for da blir jeg bittelitt kjent med deg.

    Godt nytt år!
    :)

    ReplyDelete