Tuesday, December 13, 2011

Stri julebakst

I kveld har jeg bakt. Det var ikke meninga å blågge om det, men det utviklet seg til å bli en såpass interessant opplevelse at jeg ikke kan la være å dele det med verden.

I det siste Maison mat og vin var det noen småkaker som så så gode ut.


Nammm, ser nydelig ut, ikke sant?

Jeg brukte en av pakkene våre med smør uten salt, rista hasselnøttene og pella av skallet på hver eneste en av dem for hand, målte opp glutenfritt mel på den generelt anbefalte måten, veide innholdet med elektronisk vekt og var veldig fornøyd med meg sjøl.

Jeg la dem ganske tett på den første plata, mens den andre plata blei litt glissen:


Slik så den første ladningen ut etter at jeg tok den ut av ovnen:


Ikke akkurat som på bildet i bladet vil jeg si.

For å se det positive


går det an å dele den opp med pizzahjul.

9 comments:

  1. Ha ha :-D Snakk om fantasi og virkelighet ;) Er nok noe som ikke helt stemmer i den oppskriften der ja - eller skal vi skylde på ovnen??
    Smakte det godt eller.......
    Klæm

    ReplyDelete
  2. Hahaha! Akkurat slik eg ville ha gjort det;)
    Og slikt er i høgste grad bloggbart!

    ReplyDelete
  3. Sier som ShyB:
    da blir det bloggbart!

    Hihihi..
    Og la deg ikke lure av perfekte kaker i interiørmagasin.
    Bare bløff.

    ;)

    ReplyDelete
  4. Feil i oppskrifta! Garantert! ;-)

    ReplyDelete
  5. Fantastisk! du skriver ikke noe om smaken på nøttepizzaen din?

    jeg har fortsatt tilgode å lage peppermint barken til soulemama. NÅR??? skal jeg få det til? kjøleskapet er fullt av hvit og mørk sjokolade. heldigvis (?) vet jeg at jeg fikk det til i fjor. hva kan gå galt i år??

    klem

    ReplyDelete
  6. ... ingen sammenheng forøvrig, men noe helt annet enn nøttepizza/flatbrød og tullete jåleoppskrifter.

    koselig fin konsert tilgjenglig som man kan nynne litt til mens man blar videre i andre mer gøyale oppskrifter
    http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/811241/

    ReplyDelete
  7. så flink som du er til å lage mat finner du nok noe annet gøy å lage snart kjenner jeg deg rett ;)

    ReplyDelete
  8. Smakte ikke så aller verst. Men jeg stusser fortsatt litt over hvorfor jeg prøvde å lage småkaker med hasselnøtter i når jeg egentlig ikke er så veldig glad i hasselnøtter.
    Sånn går det av og til når jeg baker glutenfritt, pfffft sier det og vips har jeg forskjellige versjoner av paddeflat :)

    Du har rett, gingerpia, jeg skal se om jeg ikke får laga noen ingefærkjeks. Oppskrifta er fra samme blad, så det er kanskje å be om bråk ;) Vi får se hvordan det går.

    ReplyDelete