Tuesday, January 24, 2012

Dette (derimot) kan jeg!

(Denne er til deg, Bombalabla)
Foto: Bøllepappa
Sånn ser kanskje Djevel-*Bøllemamma*
ut i et annet liv?
Eller evt. sånn ser folk av og til ut
når de møter morgenblide meg.


Jeg kan være blid om morgenen. Det har jeg registrert at det er mange som ikke kan.


Jeg kan lage saus fra grunnen av. Det er veldig praktisk siden jeg spiser glutenfri mat og mange ferdige sauser og posesauser inneholder æsjlig gluten.


Jeg kan hekle, jeg er ganske god til det. Aller best liker jeg å hekle uten oppskrift, siden anarkisten i meg streiker når jeg prøver å følge andre sine oppskrifter. 


Jeg kan være bestemt når jeg må. Det er nok en grunn for at en kompis av meg kalte fisken han hadde, og som spiste alle de andre fiskene han hadde, for Djevel-*Bøllemamma* (den fisken er død nå, og jeg har blitt litt eldre og litt rundere i kantene... kanskje ;) Og jeg lurer fortsatt på om jeg burde bli fornærma eller stolt over oppkallinga.)


Jeg kan løse sudoku og det har jeg gjort mye. Jeg liker spesielt de som er litt annerledes, som killer og diagonal.



17 comments:

  1. Ikke verst, dette kunne du! Jeg er spesielt imponert over Djevelbøllemammafisken, den burde du være stolt over!Nei, forresten, jeg er mest imponerende over at du er blid om morgenen! Jeg legger, Og takk for at du tok utfordringen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syns det var en kjempeflott utfordring, Lise! Fortsett med sånt :)

      Delete
  2. Fin fisk!

    Sjekk forøvrig her: http://www.lises.net/blogg/?p=5115&cpage=1#comment-9617 ..jerg kom i skade for å nominere deg til denne prestisjefylte prisen.. Håper det er ok. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, fjaseblågger! Har aldri vært nominert før for noe sånt. Takk skal du ha, ser jeg er i veldig godt selskap :)

      Delete
    2. Ja vi er i godt selskap der så jeg. :-) Og bare hyggelig. :-D

      Delete
  3. Hekle uten oppskrift er jeg også god til. I alle fall når jeg er litt åpen for hva resultatet kan bli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det må man jammen være, men det er en del av det artige :)

      Delete
  4. Å lage glutenfri mat krever mye innsikt, så det er jeg imponert over :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glutenfri matlaging funker med årelang trening ;)

      Delete
  5. du kan mye nyttig og du kan humor sans og ; )
    liker godt den delen av deg som kan vare bestemt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk, Demie, så hyggelig å se deg her :)

      Delete
  6. Oooo, fint bilde! Søt og yndig skapning. ;-)

    Selv er jeg gorre lat på sausfronten. Kjører Toro fra A til Å. Enklest sånn. Men det er klart, det er noe eget med ordentlig hjemmelagd saus. Må vel skjerpe meg. I et annet liv kanskje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan vi Toroere så gjør vi det ;) Vi har en spesiell forkjærlighet for sandefjordssmør og krydder bernaise, begge er glutenfrie.

      Delete
  7. Tegne kan du også selv om du ikkje roste dæ sjøl opp i skyene.. Æ kan også sykle, kan du? Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det hadde jeg glemt, klart jeg kan sykle! En ting til på lista :)

      Delete
  8. Klart du kan og skal om du vil.
    Ikke bar når du må :-)

    ReplyDelete
  9. Så mye du kan! Oppkallinga var frisk ja, og jeg mener man bør ta alt i beste mening dersom det ikke er heilt innlysende at det ikke er sagt i beste mening!

    JEg er jo stadig imponert over heklinga di - Jostein Rev sitter så flott i hylla her!

    Ha en god dag!

    ReplyDelete