Tuesday, January 3, 2012

Fremmedord 2

Jeg opptaga plutselig Wordfeud i går. Jeg har klart å holde meg unna lenge mens jeg har lest og hørt om andre som er hekta. Planen var å ikke bli dratt fullstendig med i dragsuget, og jeg jobber med saken. I går dukka det plutselig på nettbrettet mitt. Ikke lenge etter var spillet på mobilen min, har du sett!



Dagens fremmedord er krepitasjon.

Krepitasjon:  Knirking eller knaking. Brukes om enkelte raslelyder i lungene og om den lyd som fremkommer når benendene beveges mot hverandre ved benbrudd.

Bruk:
- Pass deg ellers får du en krepitasjon en viss plass!
- Jeg kan ikke i kveld dessverre, kjæresten, jeg klarer ikke å konsentrere meg når du har så høy krepitasjon.
- Hører jeg en krepitasjon i hodet ditt eller er du bare litt kokko?

10 comments:

  1. Er nok helst bare litt kokko ;)

    ReplyDelete
  2. Veldig anvendelig ord, gitt.
    Pass, deg lett å bli hekta og bli sittende med nesa i mobilen mens familien får klare seg sjøl..

    ReplyDelete
  3. Takk for dagens vakre ord! Tror kokko passer best jeg oxo :) selv om lungekrepitasjon har ligget som en ti på topp hos meg personlig siste uke :) bare jeg ikke visste at det var det det var. Nesekrepitasjon? Mulig d oxo kanskje?

    ReplyDelete
  4. hekta.
    og selv om jeg aldri har hørt om krepitasjon, så har jeg lært meg at det er utrolig mange rare og usedvanlige fremmede fremmedord som godtas på WF!!

    Vi spilles kanskje? :)

    ReplyDelete
  5. Hehe, flott bruk av ordet... er det inne på det derre spillet deres?

    ReplyDelete
  6. Hehe! Dette her er noe jeg ikke har peiling på, men ordet er gøyalt. Jeg får til å dele linker på bloggen din, men ikke min. Weird.

    ReplyDelete
  7. Flott ord!

    men ser også at på WF er det mye rart som godtas, men ingen sammensatte ord!
    Og jeg som elsker sammensatte ord!..
    :)

    ReplyDelete
  8. Hehe, fine eksempler. Du er morsom:-) Sitter her på sengekanten og koser meg med innleggene dine. Har ikke vært innom på en stund ser jeg! Du skriver bare herlig. Nå må jeg rive meg løs og komme meg på jobb. Ha en fin dag!

    ReplyDelete