Monday, January 9, 2012

På tide å slippe katta ut av sekken (Min Mening Er... 1)



Sånn, her kan du sove.


(Eller om du vil; på tide å slippe dokka ut av vaskemaskinen. )


Jeg har en del sterke meninger som jeg har lyst til å dele med verden. Det er viktig å gjøre seg opp noen meninger, ha verdiene klare i hodet liksom. Det er spesielt viktig når man får barn, har jeg hørt, og er noe som kommer med det å bli voksen. Dette er første innlegg i en serie som heter Min Mening Er... (noen som husker denne faste spalten fra Det Nye på åttitallet??)


Da jeg var unge syns jeg noe av det tåpeligste en voksen forklarte ting med var at det var et prinsipp. Etter hvert som jeg har blitt voksen (?) har jeg hatt en snikende mistanke om at prinsipper er meninger man har som man ikke har tenkt så mye over, eller eventuelt gjorde seg opp for lenge siden; utdaterte meninger. Nuvel, siden jeg nå er voksen burde jeg nok få meg noen sånne jeg og, for riktig å kunne irritere ungen min etter hvert som ho vokser til. 


Bøllemammas prinsipper:
1. ...vent litt, jeg tenker... 
2. ...det var ikke så lett det her...
3. Aha, jeg har ett: Det er ikke lov til å slikke fatet sitt.


Hvorfor kan ikke jeg gjøre det når xxxx gjorde det??


Noen som har noen innspill til gode prinsipper?
Fortsettelse følger.

10 comments:

  1. Ikke spise gul snø ;)

    Klæm Guri

    PS
    Vanligvis består en vinter på Veiholmen av flere vintre. De kommer og går ettersom de selv vil. Er det skikkelig snøvær blåser det ofte samtidig og da blir det store fonner og stengte veier.... Litt sånn enten eller ;)

    ReplyDelete
  2. Ikke spikre katta opp på veggen. Spiker koster penger! ;-)

    ReplyDelete
  3. pst: er egentlig veldig glad i katter, trur jeg fikk senskader av gårsdagens innlegg hos meg, bare.. :-D

    ReplyDelete
  4. Ikke spise snue.
    Fordi det er ekkelt..

    ReplyDelete
  5. Ikke svelge tyggis! Den blir sittende i halsen i 7 år! Eller hmmm, det var kanskje ikke et prinsipp. Mer en myte?? ;-)

    ReplyDelete
  6. Prinsipper er tull, iallfall som regel. Meninger er bedre, det er det futt i!

    ReplyDelete
  7. Hm, og jeg som trodde prinsipper nettopp var noe du hadde tenkt nøye over og gjort deg opp en mening om...Men slikke asjetten, nei det gjør man ikke. :-)

    ReplyDelete
  8. Skikkelig sterk mening, der! ;o)

    ReplyDelete
  9. Endelig min tur!
    Prinsipp med makt!
    "Ingen dessert før middagen er spist opp!"

    ReplyDelete