Sunday, January 22, 2012

Positivisme

I disse tider er det slutt på herligheta, også kalt fødselspermisjon. 
Bøllepappa og Lillebølla skal styre sjappa, 
og sammen kan de to jammen finne på all verden av eventyr. 
Jobben kommer susende, og jeg skal ha på meg reine klær, sminke og sko. 
(Strengt tatt har jeg hatt reine klær innimellom, men de blir ganske kjapt skitne. 
Sko har jeg også brukt sånn innimellom når jeg har gått ut sammen med Lillebølla mi.)

Så det er nå jeg skal syde av positivitet.
Jeg skal syns det er godt å være sammen med masse andre voksne.
Jeg skal nyte å drikke varm te uten å være redd for koppen min.
Jeg skal trives med å konsentrere meg om en ting av gangen i mer enn 2 - 3 minutter.
Jeg skal sprade rundt i kjole som er upraktisk å bruke til amming.
Jeg skal smile og være glad for å være sammen med trivelige kolleger.

Men det hadde jammen vært fint å ha noen måneder til hjemme med skjønne Lillebølla.

Foto: Bøllepappa
En ny epoke begynner med nye eventyr på lur.

15 comments:

  1. Lykkelykke til! Sender masse positivisme gjennom verdensrommet. Klmklmklm
    Plinhplongblikkblokks

    ReplyDelete
  2. ajj ajj..det er alltid vemodig når en epoke er over. Og det er jo noe helt spesielt ved å avslutte fødselspermisjonen..
    Men du har jo allerede funnet de positive sidene ved dette, way to go!! tralala..
    Og så kan du tenke på hvor bra det er for de to som nå skal være hjemme sammen. For det blir ikke det samme for pappa-forholdet, når mammaen alltid er der.

    Men du får vel ammefri?!
    Lykke til:) klemklem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, hurra for ammefri ;) Veldig vemodig, hvordan skal det gå med de to hjemme uten meg til å styre sjåvvet, tru? Antakelig veldig veldig bra :)

      Delete
  3. Sender masse positivisme og lykke til ut i verdensrommet og tilbake til deg, kjære Anonym. Krysser fingre og tær og det som er :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takktakk kjære deg:) synes kanskje jeg hørte blekkboksmor sin stemme om positivismens høydedrag gjennom innlegget ditt. Godt skrevet!

      Delete
  4. Det vil nok som oftest gå bra - både med deg på jobb og de to der hjemme ;)
    Klæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg lukker igjen øynene og satser på det.

      Delete
  5. Mødre burde egentlig fått være hjemme til minstemann er ca 18..Bare hatt en liten jobb midt på dagen og resten batelt av staten! Tenk så mye vi hadde spart samfunnet på i lengda ;-) Håpe dagen blir fin, øyensverte kan den første tiden kjennes ut som klister.. Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Der har du altså et poeng, Mayen, det hadde vært perfekt. Maskaraen satt godt heldigvis ;)

      Delete
  6. Misunner deg ..... ikke.
    Men ha en fin arbeidsdag.

    ReplyDelete
  7. Lykke til! Jeg husker følelsen..
    Men - "det går sæ te" som døm sier her jeg bor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk :) Jeg er sikker på at det går seg til, sånn litt etter hvert.

      Delete
  8. Å ja! Eg hugsar korleis det var! Så derfor fekk eg fire barn ;-) like tungt å begynne i arbeid for kvar endt perm. Men det går seg til!! Det går bra med dei heime også:)) lykke til!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skjønner godt at du fikk fire, det er jo så hyggelig! Ikke det letteste jeg har gjort, men jeg overlevde ;)

      Delete