Tuesday, January 17, 2012

Sein, sein sein!

Det er så utrulig irriterende når folk kommer for seint! Man sitter der og venter og venter, ser litt på klokka, surrer litt med mobiltelefonen, sjekker menyen og lurer på hva man skal ha til middag. Og prøver å la være å irritere seg som best man kan.


Sånn er det sikkert for de som venter på meg, for av en eller annen grunn er jeg stadig seint ute. Noen ganger er det Bøllepappa sin skyld, noen ganger er det været eller trafikken eller bilen. Noen ganger er det utelukkende min skyld, for eksempel fordi jeg kommer meg så seint avgårde. 


Etter at Lillebølla ble født syns jeg at jeg har blitt enda treigere. Jeg må styre litt med ho, sjekke at ho har fått mat, musse, si "ha det, mamma elsker deg" før jeg kommer meg ut døra i siste liten eller enda seinere enn siste liten.


Så til den som sitter og venter på meg: Jeg skal prøve å bli flinkere til å komme tidsnok. Jeg kommer, jeg kommer, jeg må bare... musse litt først!


Sjekk det øret fullt av spaghettisaus; som skapt for å musses!
PS: Dette innlegget skreiv jeg i hodet da jeg var alt for seint på vei til en avtale.

11 comments:

  1. Eh, vet ikke helt om jeg er enig i at det spagetti-øret var så innbydende.....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ho er nå så nydelig, også med litt kliss rundt omkring ;)

      Delete
  2. Tidsperspektivet passer mæ helt fint det! Man må jo ha et par minutter slingringsmonn, livet skal leves vet du ;-) Ellers kommer tidsklemma og spiser deg!! Men noen gang MÅ man sjerpe seg, æ skal rekke bussen om 33 minutt og e enda i pysj.. Første film for mæ kl.11-så e det slag i slag videre utover uka, og da må æ ikkje være for sein!! Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håpa du nådd bussen, filman må jo ses når det e TIFF! Må vær lov med litt sæming, men helst ikkje førr mykje og heller ikkje førr ofte ;)

      Delete
  3. Hehe, tror vel jeg ville valgt å smaske på andre siden av hodet.. har liksom aldri fått helt sansen for utoverklint mat.. :-D

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men ho er jo så nydelig! Nå syns jeg du er kresen, Elin ;)

      Delete
  4. Tror kanskje man må være en smule inhabil for å like spagettiører....men du om det ;)
    I gitte tilfeller kan det være en smule irriterende at folk er seine, men jeg har sluttet år ergre meg over det (i alle fall er det det jeg innbiller meg ;))
    Klæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inhabil!? ;) Det er irriterende med træge folk, det ser jeg på blikkene når jeg kommer heseblesende inn dit jeg treffer dem XD

      Delete
  5. Flaut å komme for sent, men det er jammen meg ikke lett å rive seg løs heller.

    ReplyDelete