Monday, January 2, 2012

Stillheten senker seg

Nå har stillheten senket seg her i huset. Nei, det er ikke jul?! Det er nytt år (evt. stadig nye dager), og vi har gått fra å være 9 (10? 11?) i huset til den harde kjerne, oss tre Bøller.

Det har vært en begivenhetsrik jul. På julaften var det en av nissene som knakk sammen

Utholdende nisse
men han har holdt seg oppe i yogastillingen sin jula gjennom med bare en arm.

Ei venninne forbarma seg over meg og ga meg en interiørgave

Interiørinnslag i Bølleheimen (fluffye handklær er sjelden vare)

og vi fikk en ny beboer i huset.

Han her var i pakken jeg viste før jul. Heimstekt edderkoppvase perfekt for oss!
  
Den stormfulle jula gjorde at vi var så heldige å få svigermor og kjæresten på besøk. 
Svigermor kosa seg hos oss og vanna blomstene

Hovedfagseksamensgave fra den ene veilederen min med lavt håp for en grønn framtid per dags dato.
 så de fikk helt sjokk.

Etter ekstreme mengder med deilig og småfænsi mat i jula spiste vi tre bøllene

Potetmos er en Bøllemammaspesialitet. Lages i litermål med vann kokt opp i vannkoker.

medisterkaker og potetmos til middag på nyttårsaften og riktig mollkosa oss med det.
Så tok vi en lang dupp/la oss for kvelden.
Ved midnatt var vi ute en tur og sa godt nyttår til de trivelige naboene våre og så sov vi videre. Deilig.



6 comments:

  1. Høres helt nydelig ut spør du meg ;)
    Jeg har nytt freden i Fjøset i dag. Alle ungene startet på "arbeid" igjen og jeg ble hjemme alene :) Deilig med litt stillhet også :))
    Klæm

    ReplyDelete
  2. Det hørtes ut som en flott nyttårsaften. Skulle gjerne hatt det sånn selv... ;o)

    Riktig godt nytt år til deg! :o)

    ReplyDelete
  3. Hehe, artig. Jeg må si at jeg er glad været ikke var riktig like ille her.. ;-;-)

    Høres ut som en deilig nyttårsaften.

    ReplyDelete
  4. haha,herlig!
    her var det rene krigsstemning utenfor, og bombene (som minstemann kalte dem) smalt i ett sett!

    Godt nyttår vakre du:)
    (hva heter du på WF??)

    nattaklem:)

    ReplyDelete
  5. Fabelaktig innlegg, med både blomar, interiør og nyskapande oppskrifter! Høyrest ut som ein deileg kveld! Riktig godt nytt år til deg! Gledar meg til å følge deg i det nye året!

    ReplyDelete