Monday, January 23, 2012

Tegningens tilstand (eller første del av Ting Jeg Ikke Kan)

Enkelte ting er jeg svært så usjenert slettes ikke god til. En av de tingene er å tegne.
Jeg har tegna en god del innimellom. Det har for det meste vært ganske skjematiske ting som anatomisk korrekte planter og det går forsåvidt greitt. Men så snart jeg prøver å tegne noe som helst annet går det ganske så skeis.


Tegneverktøy


Jeg tusler stadig innom blogger med de kuleste tegninger som for eksempel Linnosaurus og de andre i Troppen, Surresilje og beundrer. I dag opptaga jeg enda en svært så underholdende blågg med artige tegninger, TegneHanne, og jeg tenkte at kanskje jeg ikke er så dårlig til å tegne som jeg husker? Tenk om noe magisk har skjedd og jeg plutselig har fått skikkelig talent og kan trylle fram de mest fantastiske små kunstverk?


Her er dagens forsøk på sjølportrett, jeg lar det snakke for seg sjøl.


Sjølportrett av Bøllemamma

12 comments:

  1. Fin tegning! Personlig stil og egen strek. Det er viktig :) Så ja - du kan tegne!

    ReplyDelete
  2. Du har valgt din egen vinkling:) Som å se en av mine tegninger dette:)

    Trine:)

    ReplyDelete
  3. Jøss!
    (lar deg tolke det som du vil;)

    ReplyDelete
  4. Veldig fint sjølportrett. Jeg gleder meg til morgendagens innlegg om "Dette kan jeg"

    ReplyDelete
  5. Hihi, den var jo søt, da;-) Om noen kan tegne eller ei er vel opp til øyet som ser. Du har jo en flott strek:-)

    Klemmer

    ReplyDelete
  6. Hihi du ser da svært så snill, blid og søt ut:)) Og passe rund over hoftene:) Artig strek! klart du kan tegne:)
    Ha en fin dag, kem

    ReplyDelete
  7. ...*klem* var det jo det skulle stå;))

    ReplyDelete
  8. Jeg synes tegningen din var supersøt.
    Jeg synes at dette minner meg om mine egne drømmer om å bli en av disse fantastiske sangdamene som bare bryter ut i den mest sjarmerende sangen noen noensinne har hørt og alle bare blir musestille og sier Akk o Ve så nydelig.

    De eneste som noen gang har sagt til meg at jeg har fin sangstemme er alle - uten unntak - kjærestene mine (ikke mange, men flere enn 1) og min mor.
    jeg burde vel være stolt/skeptisk/undrende til det inntrykket jeg gir en ny kjæreste siden de blir så blendet av min skjønnhet at de uoppfordret sier at jeg synger vakkert. min mor er en smule subjektiv, så det ligger mer i arbeidsbeskrivelsen hennes. hun er unnskyldt.

    jeg synes forresten også som tidligere nevnt her at jeg gleder meg til innlegget - Det jeg kan - for det blir langt og fint!!!! Du er jo et unikum med mange talenter. Så om du ikke blir den neste Kathrine Haaland, så drit i det da.

    ha en talentfull dag!


    klem
    "sangdamen"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja, har hørt rykter om at søstra di og syns du er flink å synge, Sangdamen ;) Og jeg er ikke overraska over at kjærestene dine syns det samme!

      Stor klem :)

      Delete
  9. Hvis det er en trøst, så tenker jeg sånn mange ganger sjøl. Vil lage noe stort og flott! Men så blir det det det blir, og tilslutt finner man en form man trives med!

    ReplyDelete
  10. Syns det var en fin tegning. Antagelig var det første forsøk? ;)

    ReplyDelete