Friday, January 27, 2012

Temablågging i en feiende fart

Lise på Lises myke pakker ga oss en utfordring denne uka, å skrive et innlegg hver dag med forskjellig tema. F.eks. pappablågging, interiørblågging osv. Jeg fikk det ikke med meg før i forgårs sånn circa, så jeg henger litt etter. Derfor la jeg inn søknad om å delta på en litt outrert måte (deltakelsen, altså) og fikk den innvilga (Lise er veldig kulant). Her er speedtemablågging!

Matblågging - Stekte poteter
Det er fort gjort å koke for mye poteter når vi skal ha middag. Da gjelder det å lage noe godt av kaldpotetene dagen etter.

Du trenger:
Kokte poteter
Smør eller margarin
Ketchup
Salt og pepper etter smak

Ingrediensene. (Lurt å koke potetene først)
Ta av skallet på de kokte potetene. Skjær i skiver. Varm smør i stekepanna og tilsett en god dæsj ketchup. Rør rundt i panna så smøret og ketchupen blandes godt. Ha i potetskivene og stek dem lett sprø på begge sider. Smak til med salt og pepper. Spis.


Stekte poteter


Syblågging - Tøybind
Har sydd tøybind.

Tøybind jeg har sydd i det siste
Skal sy flere tøybind.

Tøybind ferdig klipt og klar til å sys.


Litteraturblågging - Dette leser jeg nå

Boka jeg leser nå

Den boka jeg leser mest i for tida er "Fremmedordbok" ved Bjarne Berulfsen og Dag Gundersen. Den er utgitt av Kunnskapsforlaget i 1986, femtende utgave. Jeg vet ikke hvor mange sider den har fordi sidene ikke er nummererte. Den kostet 118 kroner da den ble kjøpt.

Jeg liker boka veldig godt. Den har mange fine ord og jeg lar meg svært lett rive med. Jeg gir den terningkast 5 (den er litt utdatert, syns jeg).


Mammablågging - Rydding
Vi har ikke helt kommet til enighet rundt en sak når det gjelder vårt skjønne barn. Burde vi rydde lekene hennes hver kveld slik at hun kan begynne fra grunnen av dagen etter? Eller burde vi la leken fortsette dag etter dag? Hva vi kommer fram til varierer i forhold til dagsformen. I skrivende stund er klokka 20:42 på en fredags kveld, og lekeområdet (i tillegg til tilstøtende områder) ser slik ut:

Burde dette ryddes?

Kjæledyrblågging - Våre kjæledyr
Vi har ingen kjæledyr, dette inkluderer hybelkaniner. Det fins ingen hybelkaniner her, helt sant! (Vi har kanskje et Trusetroll som bor her, men det er ikke et kjæledyr, snarere en husokkupant.)

14 comments:

  1. Trusetrollet har slekt her hos oss. Sokketrollet. Hungrig.

    Fin speedblogging. Hadde det vært sånn at jeg skulle godkjenne, hadde jeg godkjent.

    Og angående rydding: Utsett det.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Må si jeg er fryktelig enig i ryddetipset ditt!

      Delete
  2. mm.. nå fikk jeg lyst på råstekte poteter!
    Trusetrollet er jeg skeptisk til.

    God helg!

    ReplyDelete
  3. Rydding: rydd det som er i veien.
    Feks. i sofaen.

    ReplyDelete
  4. Effektiv blogging!
    Når mine var små, kosta eg kvar kveld leikane inn i eit hjørne i stua. Då vart ganske ryddig ;)

    ReplyDelete
  5. fin speed-blogging!
    og rydder. det gjør du på mandag.

    nyt helga!!

    ReplyDelete
  6. Huhei som det går! :-D

    Kom litt sent inn i den utfordringa der jeg også. Så sent at jeg tror jeg tar det en annen uke. Muligens.

    Steker forøvrig potetskivene med skallet på jeg, og rydding av leker er oppskrytt. :-D

    ha en strålende kveld videre!

    ReplyDelete
  7. Smør og ketchup sammen? Ja, det skal jeg jammen prøve.

    ReplyDelete
  8. Speedblogging funker helt utmerket!

    Respect som hiver deg over utfordringen altså. Jeg er av den late sorten, og kjenner jeg ikke har sjans i havet. Men kanskje en annen gang?

    Fortsatt fin helg! :-)

    ReplyDelete
  9. Ha ha, her klarte du å få unna de fleste sjangere:)

    ReplyDelete
  10. Tøybind??? Mener du... ...til mensen? Funker det? Eh.. Hva vis du blør mye? Ja, jeg ble nysgjerrig :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det funker kjempebra. Jeg bruker bare det og er veldig fornøyd, har faktisk mindre problemer med lekkasje nå :)

      Delete
    2. Jeg får tenke mer på det ;) Men, ja det er en god ide :)

      Delete