Friday, January 13, 2012

Toppen av arroganse

Jeg elsker å blågge og syns det er kjempeartig å skrive. 
Noen ganger skriver jeg lengre innlegg, andre ganger svært så korte.
Jeg skriver om akkurat det jeg har lyst til der og da (det er her arrogansen kommer inn). 
Noen ganger er det et tema som opptar meg,
noen ganger er det om fremmedord
og noen ganger er det om trusetroll.

Og det er akkurat dette jeg liker, 
det at jeg har en plass som er min og bare min.
Det er jeg som bestemmer hva som diskuteres,
det er jeg som setter tonen,
og det er jeg som bestemmer hvor ofte og hvor mye jeg er her.
Med blåggen min sier jeg at det som opptar meg, 
er like viktig som det som opptar andre.

For meg er en stor del av blåggingen å lese andres blågger som jeg 
ler av, grunner over, får gåsehud av, lærer noe av eller som jeg gråter en skvett av, 
og jeg prøver å legge igjen kommentarer som viser at jeg verdsetter innlegget jeg har lest.

Og du, du er hjertelig velkommen hit!

13 comments:

  1. Er det ikke det man bruker bloggen til da? Det trenger vel ikke være arrogant.

    Fortsett slik du, det er jo det som er kjekt med å lese andres blogger!

    ReplyDelete
  2. Det beste er at alle får være seg selv og skrive/si det de vil. Og så får de som føler seg kallet lese det man har skrevet ;)
    Jeg liker i allefall det du skriver :))
    Klæm

    ReplyDelete
  3. Trives godt her inne, jeg:-) Og hvorfor vil noen i det hele tatt gidde å skrive om noe de ikke bryr seg om? Det er ikke alle bloggene jeg følger som treffer meg 100%, men det at de er seg selv, og skriver om det de er opptatt gjør at jeg allikevel kan bli engasjert:-)

    God helg til deg!

    ReplyDelete
  4. Rockefår: Jeg syns ikke det er så dumt å være litt arrogant, iallefall ikke på denne måten ;)

    Joni: Det må være en utfordring å skulle skrive om ting man ikke bryr seg om. Her på blåggen har jeg fokus på å skrive om det jeg er interessert i til enhver tid, og i det siste har fremmedord av en eller annen grunn virkelig slått an hos meg :)

    ReplyDelete
  5. Nei, ikke arrogant å invitere til hyggelig lesing, vel!

    ReplyDelete
  6. Her må det bølles på leselisten min, ser jeg.
    Og jeg er enig. Folk må skrive det de vil, som de vil og når de vil, på egen blogg.
    Ha en fin lørdag.

    ReplyDelete
  7. Tror jamen jeg har oppdaga en ny blogg i dag også :)
    Go' hælj og hilsen fra Inger :)

    ReplyDelete
  8. Jeg digger deg!

    Og leser hos deg fordi jeg vil.
    :)

    ReplyDelete
  9. Same her:) Bra innlegg, slik er det! Kjekt å vere innom her, skal prøva å koma oftare, men har hatt litt trøbbel med at leselista og lenkjene til andre bloggar ikkje verkar i det siste. Håpar det kjem seg! Likar ikkje å gå glipp av ting :( God helg vidare til deg!

    ReplyDelete
  10. Rett å slett deilig, å ha heeelt sitt eget sted, der bare DU bestemmer dagsorden.
    Gjenkjenner den følelsen.

    Arrogant? Nei. Andre kan jo kommentere og mene det dem vil.

    Ha en fortreffelig aften :o)

    ReplyDelete
  11. Blogging er gøy! Jeg liker at man skriver om det man vil, feks fremmedord;) Jeg er veldig rykk og napp-blogger og ikke alltid så flink til å kommentere hos andre, men jeg tenker hele tiden på at det er vitig å gi litt livstegn fra seg. Sånn som nå;)

    ReplyDelete