Wednesday, February 15, 2012

Av og til (om frosker som ikke skal ut)

Av og til kjenner jeg at jeg har så fryktelig lyst til å SI NOE. 

For eksempel når andre virker som de syns det er vanskelig å bruke tøybleier. 
Når de stiller seg skeptisk til samsoving. 
Når de lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg blir sabla lei av å amme.

Av og til har jeg lyst til å åpne munnen når de snakker om hvordan de gjør det med barna sine. 
Da kjenner jeg at det er en liten grønn og rød frosk som sitter inni munnen min og vil si "REBBETTT, samsoving og tøybleie er suuuuupert og perfekt for AAAAALLLEEEE!"

Men så vet jeg at det som er sannheten er at:
Samsoving er perfekt for meg og mitt barn. 
Tøybleie er det eneste saliggjørende for mitt barn. 
Og jeg har overhode ingen problemer med å vaske skitbleier til den store gullmedaljen.
Amminga, det ordner Lillebølla og jeg opp i ilag. 

Så jeg holder kjeft, for jeg har ikke noe med hva de andre syns og hva de andre gjør.
(Og skriver heller et innlegg på bloggen min for å minne meg sjøl på at det er det jeg syns.)


Mmm æ så en liten grønn frosk

5 comments:

  1. Jepp, no fekk du sagt det her iallefall :)

    ReplyDelete
  2. Sant, og det er en fin leveregel. Men om noen SPØR da kan du misjonere så mye du vil. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, om de spør veldig inderlig og nøøøder meg, skal jeg nok få noe spadd fram. Ellers er det absolut tystnad.

      Delete
  3. Hurren, hurren (ingen a-ending i dag).
    Det som passer for en passer ikke alltid for andre, men det er en smule overkill synes jeg med all denne plasten og papiret, svøpt om en barnerumpe. Nå vet jeg ikke hvor godt disse engangsbleien er testet for skadelige stoffer, men jeg kjenner at jeg er glad for at det egentlig ikke var noen stor greie da jeg var småbarnsmor. Inge som kvidret noe om ammetidsavsluttning heller.
    Ha en fin fag :-)

    ReplyDelete