Tuesday, February 7, 2012

Det skulle bare mangle!

Når maten i kantina er god

Når de på post i butikk er blide og glade

Når noen slipper deg fram sjøl om det er du som har vikeplikt

Når mannen i huset kommer hjem med blomster

er det fort gjort å si: "Det skulle bare mangle!"

(Siden jeg ikke får blomster så ofte)
Hestehov (Tussilago farfara) som jeg så
i helga helt forfrosset.

Men:
De i kantina ikke lage god mat, sjøl om det er akkurat det de gjør.

I post i butikk kan de være så sure som bare det og likevel gi deg pakken du skal hente.

Du kan ende opp å stå i en evighet i kø når det er noen som venter hjemme.

Og det kan hende det blir nye ti år til neste gang mannen min gir meg blomster.

Så da skulle det bare mangle at jeg sier: "Tusen takk skal du ha, så fint!" i stedet 
(og håper jeg snart får blomster igjen - kanskje om bare fem år?)

4 comments:

  1. Ja, det burde være en selvfølgelighet at man gidder å være litt hyggelig tilbake. :-)

    Jeg har aldri skjønt det der at noen oppfører seg som om hele verden er der for deres skyld, og BARE det. :-) Men jeg er nå engang litt rar da.

    Ha en strålende kveld, jeg skal trampe litt linedance. :-))

    ReplyDelete
  2. Det er rart det der med å være hyggelig. Noen ganger om du koster på deg et smil og sier tusen takk, så blir folk helt forbauset før de gjør det samme tilbake..... Men du verden hvor lite som skal til før man føler seg litt bedre :)
    Noe av det verste jeg vet er sure folk som sitter på et offentlig kontor!!
    Ha en fin kveld :)
    Klæm

    ReplyDelete
  3. Å jada,
    å få et tusen takk! Når man gir vekk blomster
    gjør det vel litt kjekkere å gi bort blomster?

    Positivitet!!!
    (har ikke vært helt god på det selv i det siste..)

    ReplyDelete
  4. Du bor i Norge, kjempenes fødeland der man er fåmælt og taus.. Sånn virke det i allefall når man går på enkelte butikker eller offentlige kontor.. Ikke smile, ikke le, ikke, ikke, ikke..Kanskje dem e på slankern?

    ReplyDelete