Thursday, February 16, 2012

Fremmedord 7

Dagens ord er opulent og korpulent.

opulent: rik, som lever i overflod. (Kilde: Store norske leksikon)
korpulent: tykkfallen, fet. (Kilde: Store norske leksikon)

Det er ikke tilfeldig at disse to er valgt sammen, jeg forbinder som regel den ene med den andre, men har ikke helt fått dem på greip før jeg nå fikk det foran meg svart på kvitt. 


En opulent herre
gikk på do i en fei
Han satt på sin gyldne trone
og hang som en sei

"Hva er nå vitsen 
med å være opulent,
når jeg bare renner på do
fordi jeg er så korpulent?"

Foto: Bøllepappa
Brytning


22 comments:

  1. Kjempefint himmelsk bilde! Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld!:)

    ReplyDelete
  2. Flott bilde!
    Ønsker deg en flott kveld!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Trives innimellom som lett useriøs poet ;)

      Delete
  4. Så flott innlegg, både bilde og ord:)

    ReplyDelete
  5. Herlig! Jeg er veldig svak for fremmedord selv, og ordbøker er jo direkte skumle. Jeg kan nemlig bli sittende i timesvis;-)

    ReplyDelete
  6. jøss,dette var kult.
    dig it.yay!

    ReplyDelete
  7. Beautiful shot! Happy sky watching.

    My Sky.

    ReplyDelete
  8. great shot! thanks for sharing with *ein stück himmel* :)

    ReplyDelete
  9. Nice depth of field.

    Regards and best wishes

    ReplyDelete
  10. Du kan få sagt det.
    Ha en fin dag.

    ReplyDelete
  11. Interessant!
    Og spennende bilde :)

    ReplyDelete
  12. Du fikk meg til å smile... OG du lærte meg to nye ord! Kvelden er reddet ; )

    ReplyDelete
  13. Liker godt din nye "header" Har du tegnet dette? Imponert!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har surra og kosa meg litt i det siste. Tenkte det kunne være morsomt med noe nytt på headeren.

      Delete