Wednesday, February 22, 2012

Snymåkking

Jeg elsker ikke å måke snø; e eeeelska å måkk sny!


Da jeg var gravid, var jeg lettere fysisk utfordret. Det verste med å være fysisk utfordret var ikke at jeg sleit med å gå opp trapper, at jeg lå som et slakt i sofaen eller at jeg ikke fikk til å løpe. Det verste var at jeg ikke kunne måkke sny. 


Ett stk veranda full av sny som kan fløttes på


Når vi kjørte forbi folk som måkka, syns jeg de jobba alt for sakte. Jeg tenkte med meg sjøl "hadd det vørre me så hadd snyskufla forn som en virvelvind, ned, spatak, og woooshj opp i skavla, og det samme igjen i ei føykandes fart". Jeg sa det sikkert til Bøllepappa og, kjenner jeg meg sjøl rett. "De folka som kainn måkk sny veit ikkje kor godt dem har det", tenkte jeg. 

Jeg prøvde også å forklare Bøllepappa hvordan han burde måkke utfor hos oss. Det blei ikke mottatt med takk, noe jeg syns var svært barnslig. 

Nå har det kommet masse sny her i høgget, og det er bare deilig. Nydelig puddersny, sikkert 30 cm på litt over ett døgn. (Måtte slippe Bøllepappa til i dag, kan ikke være for egoistisk med snyen heller ;) )

Lykken er en snyspade og en dunge med sny. 



Der var det jammen en reveunge som dukka opp i snydungen!

10 comments:

  1. Skal du ha adressen min og et kart??

    ReplyDelete
  2. Har snøfræs og kan kjøre :-)

    ReplyDelete
  3. Hæ..!? .likar du det kl 07.00 også??

    ReplyDelete
  4. Måke snø tilhører et annet liv, men godt var det, ja!

    ReplyDelete
  5. Nå måtte jeg le! Jeg elsker faktisk å måke snø:-D Eller "sne", som jeg sier, da;-) Det er jo flott hverdagstrening! Det er så herlig med all denne snøen vi eeendelig har fått her i Tromsø:-)

    Klemmer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deilig trening og skikkelig godt å være ute. Det er så herlig at snøen har kommet ordentlig!

      Stor snøklem :))

      Delete