Friday, February 10, 2012

Ting Jeg Ikke Kan - trøtt oppdatering

Nå har jeg jobba i et par tre uker. Melkeruta går hjem minst en gang i løpet av arbeidsdagen. Og jeg har funnet ut at amming + arbeid = trøtt arbeidstaker. (Spesielt om nevnte arbeidstaker ikke legger seg tidlig nok på kvelden, men i stedet er tungt engasjert i en skikkelig Wordfeudfeide med sin høyst elskede mann). 


Jeg har fått kartlagt noen av tingene jeg ikke kan i løpet av disse ukene, men hva har jeg gjort med saken?


De der nøkkelbryterne har jeg slengt alt jeg kan finne av tålmodighet etter, og det har hjulpet litt. (Du kan likevel fortsatt finne meg ved en dør med dørhandtaket i handa mens jeg diskret prøver å hive min smukke kropp mot det gjenstridige treverket.)


Jeg driver stadig og beundrer alle de flotte tegningene som mange blåggere lager. I dag slo tanken meg langt inn i min ammetrøtte jegerheltvåkenaltsåhjerne at jeg kunne ta inspirasjon fra dem og jobbe litt med mine manglende tegneevner. Øvelse gjør tross alt mester. Ryktet hos Demie er at noen av de her mer seriøse tegnerne holder på med en utfordring om å tegne paraply denne helga. En heftig hjernestorm seinere, og vips, så hadde jeg tegna en paraply. Tadaaaa. Barnebokillustratør neste!


Litt seriøs hjernestorm gir en ganske så virkelighetsnær paraply, syns nå jeg ;)
(Hva kan en paraply beskytte mot? Det viste seg å være mye rart.)


Kommentarene deres om nøkkelbryterne var ubetalelige, og jeg har humra mye av dem denne uka langt inne i tåkehjernen min. Muss til dere alle sammen og ha en nydelig helg!

5 comments:

  1. Jeg kan ikke tegne, så der er det ikke noe hjelp å få fra meg ;)

    Men det er jo mangt og meget en paraply kan beskytte mot: snø (regn?), vind (så lenge det ikke blåser for mye), drager, måseskit, ørneangrep, innsyn når du står og kliner med elskeren (mannen) osv osv.......

    Ser absolutt potensiale i tegningene dine :))
    Ha ei fin helg!
    Klæm

    ReplyDelete
  2. Paraplyvern mot fallende epler,takstein,katter og styggeblikk.

    Tror jeg vil forsøke meg på en paraplytegning.
    Ha en god helg .

    ReplyDelete
  3. Paraplyer
    http://www.starbear.no/mormor/2012/02/11/paraplytegning/

    ReplyDelete
  4. Jeg er imponert! Værre var det ikke. :-D

    Skulle vært sånn derre ide-myldressjef i Norge du vet du.

    :-)

    ReplyDelete
  5. kjære deg! takk for at du kaller meg en seriøs tegner... langt ifra! men det er jo gøy å tegne ( jeg liker din lille fyr der med den store paraplyen sin!) og du, som gjør dette mens du ammer+arbeider... hva kan jeg si! du tar kaka : )

    ReplyDelete