Wednesday, March 28, 2012

Den snille Snøttifutten

Jeg fant, jeg fant! sa Snøttifutten
Hva var det du fant min venn?
Jeg trodde jeg hadde mista lutten
Så dukka den opp igjen.

Jeg tenkte jeg skulle spille noe for deg 
spille om lys og slåball 
du virker nemlig litt trist og litt lei 
og da hjelper jo alltid en trall

Så snilt av deg, Snøttifutten min
det må du gjerne gjøre.
Syng med den vakre stemmen din
Det gleder jeg meg til å høre.

Jeg lengter mot lyset og leken i sola
du og jeg skal få det så deilig.
Klart vi skal det, sa Snøttifutten og tok seg litt cola 
Så sang han så nydelig.  



Haren hopper fort avsted, hjem før mørket kommer



            



8 comments:

  1. Snille Snøtifutten. :-)

    Det dukker opp mange morsomme figurer her hos deg, gitt. Så moro!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har enda flere figurer som kjemper om å komme fram i lyset, de vil så gjerne bli fortalt :)

      Delete
  2. Snøttifnutten overlever vel ikke når sola kommer?
    ååå, litt trist da...

    ReplyDelete
  3. Herlig! Tenker cola hjalp godt på sangstemmen ja :) Håper han går i hi et eller annet kaldt sted når våren kommer!

    ReplyDelete
  4. Dette var glad og koselig lesing! Tror kanskje ikke cola er det beste for sangstemmen men. =)

    ReplyDelete
  5. Skønt og dejlig læsning.. :-)

    ReplyDelete
  6. En liten vakker påminnelse om vinteren, og vi vinker pent farvel!

    ReplyDelete