Friday, March 16, 2012

Øyestikkeren - The dragonfly

Noen ganger forandrer ting seg gradvis
Dagene trasker avgårde,
Jeg står opp
Spiser frokost
Kysser barnet mitt
Klemmer mannen min

Noen ganger kan en liten ting
jeg trudde var fastspikret
forandre seg 
og det går et sjokk gjennom systemet 
Endringer gir nye endringer
Som luftvirvlene øyenstikkeren lager 
når den freser avsted

Magen kribler av redsel og av spenning
Men dagene lunter like fullt avgårde
Jeg står opp
Spiser frokost
Kysser barnet mitt
og klemmer mannen min




Sometimes things change gradually
The days plod on
I get up
Eat breakfast
Kiss my child
Hug my husband

Sometimes a small thing
that I thought was set in stone
changes
sending a shock through the system
Changes make way for more changes
Like the whirls in the air made by the dragonfly
when it speeds away

The stomache tingles of fright and excitement
Still, the days trot on
I get up
Eat breakfast
Kiss my child
and hug my husband


                  

8 comments:

  1. Folk sier alltid at det går nå på det samme,det er likt, men det er det aldri. Ting er aldri det samme, ting endrer seg alltid. Ingenting er som før, noensinne.og det er igrunnen bra!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange ting går på det samme (kjekt å spise og ta en liten tur på do i ny og ne) men veldig store deler av livet er i stadig forandring og det glemmer vi så lett :)

      Delete
  2. Vi forandres samtidig som vi vedlikeholdes.

    God helg!

    ReplyDelete
  3. God tid til å gruble når du har knekt armen? Men når en dør lukkes, åpnes en ny, man må bare huske å ta sjanser og gå inn... Du vet æ mene at det e ei mening med alt? Både godt å vondt? No har æ nettopp hatt mæ en ny opplevelse der det blei bekrefta ;o) Og idag skal vi gjøre nokka vi aldri har gjort: Gå på basketkamp!!Sees snart, kos dæ videre med kyss, kos, mann og lillebølla!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grubling og knekt arm går vel omtrent som hånd i ... gips ;)
      E kosa me som best e kan :))

      Delete
  4. Man kan ikke stige ned i samme elv to ganger :-)
    Slik er det bare.
    Ikke falle å knukke noe. Ikke bra.

    ReplyDelete