Tuesday, April 17, 2012

Awardifisering

Her på Mekkeme går ting litt sakte i svingene for tida, aller mest på grunn av nedsatt funksjonsevne i enkelte ekstremiteter (også kalt venstre (?) arm). 


Her om dagen mottok jeg en award fra trivelige Alt for kropp og sjel. Jeg ble glad og paff. Dette har skjedd en gang før, da jeg fikk en award (Liebster blog) av Bare lille Elin; glad og paff, etterfulgt av handlingslammelse. Jeg blir så glad, og så begynner magen å vippe rundt, for jeg klarer ikke selv å velge hvem jeg skal gi til. 


Det blir litt som da jeg fikk beskjed om å velge bare to bamser som jeg skulle ha sammen med meg i senga da jeg var unge, plent umulig. Dere er nemlig alle bamsene mine ;) I følge enkelte selvutnevnte bedre halvdeler her i huset, har jeg dessuten til tider store problemer med å gjøre som jeg blir oppfordret til, sånn er det også i dette tilfellet. Så jeg sender ikke awarden videre. I stedet har jeg tenkt å gjøre noe annet lureri, mer om det kommer etter hvert. 


For å unngå ny awardhandlingslammelse, hiver jeg meg til (nesten) med det samme. Så, for å svare på den kjempetrivelige awarden fra Alt for kropp og sjel:

Hvorfor begynte du å blogge?
- Jeg begynte å blogge fordi jeg syns det er artig å skrive. Jeg hadde overhodet ikke peiling på hva jeg heiv meg uti.


Hvilke blogger følger du?
- Det korte svaret er: Mange. Jeg følger massevis forskjellige blogger, blogger er bare herlige.


Hva er din favorittfarge?
- Blå


Hva er din favorittfilm?
- Jeg er litt filmnerd og har sett drøssevis av filmer, så jeg syns det er veldig vanskelig å velge. Filmen jeg har sett flest ganger er "Den eneste ene", en dansk romantisk komedie. Mange av replikkene i filmen brukes i dagligtalen her i huset (mannen min har ufrivillig hørt filmen mange ganger), som for eksempel "din kjøkken, du bestemme".


Hvilke land drømmer du om å besøke?
- Konkrete steder jeg vil besøke er: Cornwall, Løten (og måkke sny), Svalbard, Paris, West-Australia (på våren og se blomstring), Japan, Madagaskar, Philip Island i Victoria i Australia (vært der to ganger og sett pingvinene og gjør det gjerne igjen), Alaska. Sikkert fler, men det var plassene jeg kom på i farta. 

3 comments:

  1. Knis. Løten og måke snø. Muligheten er der nå. Her har det kommet så mye snø igjen at jeg holder på å spy. :-S Bildet jeg la ut på FB i går er ingenting mot dagens mengder. Jaja, man overlever vel. :-)

    Ha en fin dag.

    ReplyDelete
  2. Bra svar! Jeg har også fått et par som jeg bare har glemt å sende videre. Men jeg har en bloggaward liggende fremme, den fikk jeg nesten med en gang jeg haddee begynt å blogge, og det var utrolig stas! Ha en bra kveld!

    ReplyDelete
  3. Det var en periode da det var fryktelig mange sånne awards rundt omkring, og man ble nesten litt lei. Men det som er fint med det du gjør her, er å svare på spørsmålene. Liker sånt:) Blir litt bedre kjent, liksom;) Ha ei fin helg!

    ReplyDelete