Saturday, April 7, 2012

Påskegrøss

Det var en mørk og stormfull ettermiddag. Ingen stjerner lyste, bare den enorme mengden av nysnø ga en kontrast til himmelen. Snøttifutten var ute og gikk. Han var krittkvitere enn vanlig. Det lyste opp i himmelen, Lille Lyn var nok på ferde sammen med de store slynglene som laga sånn ugagn på himmelhvelvingen. Det dundra KABOOOOM, Snøttifutten skalv. Han angra sånn på at han hadde våga seg ut i slikt gruelig vær. Det var ikke annen råd, han måtte utføre sitt ærefulle ærend. Bank, bank... Hører du noen ved døra? Du må skynde deg å åpne opp! Det er Snøttifutten som kommer for å hilse deg GOD PÅSKE fra meg. PS. Han sier ikke nei takk til en kopp cola (han liker å få cola til lørdagsgodt) og en god historie.

5 comments:

  1. Jeg slipper ham inn og prøver å riste colaen fra coca colikeren her i huset. :-D

    ReplyDelete
  2. Der banker det :) god påske!

    klmklm

    ReplyDelete
  3. Ah, det banker på, jeg trudde det var Morten måse, men nå skjønner jeg jo ;)
    Kakao får jeg by på, har ikke cola dessverre.

    ReplyDelete
  4. Å - ikke noe snø her. Da kommer'n ikke hit :(
    Du får heller hilse og ønske God påske tilbake!

    ReplyDelete
  5. Joda, cola skal han få! Men det er verre med gode historier...
    Kanskje han kan ta seg tur på loftet, der 15 åringen sitt, alt for lenge, og speler Playstation.
    Men litt usikker på kor gode dei historiene er, men der høyres iallefall skyting.... ;)

    ReplyDelete