Wednesday, September 5, 2012

Det gjør jeg som jeg vil med!

Det var en gang en frosk som ikke hadde lært at nei betyr nei.

"Du får ikke lov til å hoppe i søledammen!" sa mora hans.
"Jo, det gjør jeg som jeg vil med" sa frosken
og hoppa uti søledammen med bunaden på.

"Du får ikke lov til å rope inne!" sa mora hans.
"Jo, det gjør jeg som jeg vil med" sa frosken
og ropte og brølte så alle i kirken fikk vondt i ørene.

"Du får ikke lov til å sloss!" sa mora hans.
"Jo, det gjør jeg som jeg vil med" sa frosken
og dytta til forloveren så han datt over alteret og slo seg skikkelig på fingeren (AU!).

Da kom brura stormende ned midtgangen så bruresløret flagra over forsamlinga.
"Når det er sånn du skal oppføre deg, så gidder jeg ikke å gifte meg med deg, din suppegjøk!" sa ho til frosken.
"Jo, det gjør jeg som jeg vil med" sa frosken
men det nytta ikke, for brura var fordufta.

Og slik gikk det til at frosken fortsatt bor hjemme i lag med mora si.

7 comments:

  1. Kvakk. sånn kan d gå...
    søt historie!

    ReplyDelete
  2. Hehehe, fin den!!!!! God oppdragelse starter tidlig!!!!
    Fin torsdag!!!

    ReplyDelete
  3. Ikke rart ingen ville kysse den frosken, nei!

    ReplyDelete
  4. You've got a point min venn!

    -godt å lese deg igjen : )

    ReplyDelete
  5. kvekk, kvekk, ikke lett å være sta frosk :lol:

    ReplyDelete