Thursday, September 6, 2012

Matpakkelykke

Nylig kjøpte jeg boka som er på alles lepper og som er kilde til debatt for mange. Du har garantert gjetta hvilken bok jeg snakker om. "I boks" av Suzanne Kaluza. I boks er en kjempefin bok om å lage sunne, gode og oppfinnsomme matpakker.

Matpakkeboka og jeg.

Det er selvfølgelig min evige søken etter å være verdens beste mor som presset meg til å kjøpe boka. Jeg kjøpte også så klart en fænsi matboks som snart er på vei i posten. Boka og boksen skal brukes til å lage de mest fantastiske, fantasifulle, fortreffelige, nydelige og velsmakende matpakkene til MEG SELV! 

Som mamma sitter jeg sjelden eller aldri i ro. Jeg planlegger når jeg skal på do. Jeg skviser inn noen timer søvn på natta. Jeg jobber hardt for at familien skal ha et sunt og godt kosthold. Jeg bærer barnet mitt på armen, på ryggen, opp bakken, på butikken. Jeg tørker snørr og bæsj med et smil (som regel). Jeg ammer og jeg trøster. Midt oppi all denne lykken, fortjener jeg tidenes nydeligste matpakke hver dag, ikke sant?

11 comments:

  1. Ja! Det gjør du!
    Jeg liker innlegget ditt og deler på Facebook-siden min.

    ReplyDelete
  2. Jo... du fortjener det. Jeg syns det er helt greit at folk lager fæncy matpakker til seg selv, ungene, samboeren, svigermor, sjefen eller hvem de nå velger å lage det til. Bare de lar meg lage mine kjedelige uten å prøve å gi meg dårlig samvittighet. :-D

    Ha en fin kveld.
    Godt å ha deg tilbake-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har stadig vekk et par skiver med lammerull på med meg på jobb. Men noen ganger er det så innmari godt å ha litt ekstra, og det er her boka og boksen (med innhold forhåpentligvis) kommer inn. Du får lov til å ha med deg akkurat den matpakka du vil, hovedsaken er at vi får skravla og hatt det hyggelig i lag ;)

      Kos deg i kveld du og, Elin!

      Delete
  3. Nydelig innlegg :) Tenkte å hive meg med på debatten i morgen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk, frue :) Gleder meg til å se hva du finner på :)

      Delete
    2. Det fortener du! Eg er i grunnen glad for at mine ungar er så store at dei lagar matpakke sjølv. Og det hender at dei mixer seg ein salat.

      Delete
  4. Så bra skrevet :)
    Mulig jeg må kjøpe denne boken også nå altså! Jeg ble litt nysgjerrig på den!

    Ha en fantastisk dag snuppa :)

    Klem fra Fru Haugen Klingen

    ReplyDelete
  5. Hahaha! Herlig innlegg. Heia deg!

    ReplyDelete