Saturday, October 13, 2012

Glimt fra livet til en så til de grader vellykka mamma

I dag har jeg hatt en fin dag. 

1. Siden jeg fortsatt nattammer min datter på ca. 1,5 år, sov ho til klokka var halv ni, og dermed sov jeg i 9 timer i natt (hurra!).
2. Da vi hadde spist frokost dro jeg til byen sammen med en annen småbarnsmamma og sjåppa klær, mens mini var ute og surra sammen med faren sin.
3. Til tross for planer om å rydde og vaske et skittent og rotete hus, tilbragte jeg ettermiddagen med å åpne pistasjenøtter for jenta mi mens vi så på en tegnefilm. 
4. Den deilige middagen vår besto av vossakorv, potetmos fra pose og ketsjup, og tok totalt 7 minutter å lage. 
5. I kveld åpna jeg flere pistasjenøtter, var badevakt, blei klisjblaut og fikk masse klemmer.
6. I stedet for å rydde og vaske nå etter leggetid, har jeg drukket eventyrbrus og sett på tv. Rotet og skiten forsvinner nemlig når man snur ryggen til.


Vossakorv og potetmos, godt å legge seg litt ekstra i selen som vellykka mamma på en lørdag.

Forresten, noen som kan forklare meg hva en vellykka mamma er/gjør sånn egentlig?

13 comments:

  1. Tror du har funnet oppskriften, sånn gjør en skikkelig mamma.

    ReplyDelete
  2. Det hørtes ut som en perfekt dag!

    ReplyDelete
  3. Jeg leser og smiler... ja det høres ut som en god dag!

    ReplyDelete
  4. Herlighet da, det vet jo DU! Ta ordet VEL LYKKE ET: mor føler seg VEL, barn er en LYKKE og når man er sulten så ET man ;o). Hurra for hybelkaniner! No skal æ til Vågen og se på høner i finværet. Klem

    ReplyDelete
  5. Ha ha, det du beskriver der er da en vellykka mamma!

    ReplyDelete
  6. Hurra, for det! La hybelkaninene danse. Det har dei gjort her eit par veker, og sola skin så fint på dei....

    ReplyDelete
  7. du har jo funne oppskriften!!!! Slik gjør jeg det også!!!! Men jeg lurer bare på hvordan rotet på magisk vis forsvinner........ DET gjør det ikke hos meg....... Kanskje jeg skal høre med mannen?

    ReplyDelete
  8. Enig med de over meg her, du har jo funnet oppskriften! :)
    Jeg har latt hybelkaninene snorke seg gjennom hele helga, og det synes jeg er helt på sin plass. Ingen har noen sinne dødd av litt rot.

    GOD søndagskveld ønskes supermamman! :)

    ReplyDelete
  9. Du er så sykt perfekt. Syns du burde poste masse statusoppdateringer på Face, ass. Med instagram-bilder av ketsjup.

    Ellers er jeg lettet over at det ikke er bare jeg som slenger med puppa både sent og tidlig.. Vanligvis har pappa nattskiftet, men når det er min tur er det jo virkelig åpen bar (tror Bolle).

    ReplyDelete
  10. Hybelkaninene legger seg til ro om man ber de om det ;) Godt oppdratt ;)

    Ha en flott tirsdag :)

    Klem fra Fru Haugen Klingen

    ReplyDelete
  11. En vellykka mamma gjør akkurat sånn :D

    ReplyDelete
  12. Hei der. Eg har også slikt rot som mister sjølvtilliten og tusler seg vekk når eg snur ryggen til, elsker det altså! Ei vellykka mamma, kva gjer ho? Eg er enig med Snøkorn! I dag har eg vore rivjern mamma, har vore primus motor bak årets refleksløp på skulen. Sliten som ein dupp no, har svidd av enorme mengder energi på å engsta og irritera meg over ting som eg overhodet ikkje kan kontrollera. Herlig. Konstruktivt. Fantastisk. Men no er eg ferdig, og skal sveiva i gong iPad'en min og sjå Vampire Diaries og leika hjernedød heilt til eg legg meg. Nytings!

    Klem Eli

    ReplyDelete